خانه علمی پژوهشی توسعه پلی لاکتیک اسید جدید جهت استفاده در صنعت بسته‌بندی

توسعه پلی لاکتیک اسید جدید جهت استفاده در صنعت بسته‌بندی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت AIMPLAS موفق به توسعه فرآیندی نوآورانه برای بدست آوردن پلی لاکتیک اسید (PLA) با خواص مکانیکی بهبود یافته شده است که می‌تواند جایگزین پلی پروپیلن در صنعت بسته بندی شود.

توسعه پلی لاکتیک اسید

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، نوآوری اصلی در فرآیند دستیابی PLA استفاده از اکسترودر به عنوان راکتور برای تولید پلی لاکتیک اسید از لاکتید می‌باشد. این فناوری جدید بدون استفاده از کاتالیست‌های فلزی قابل انجام است و از انرژی‌های جایگزین (نظیر مایکرو ویو و التراسوند) برای بهبود سرعت واکنش استفاده می‌شود. پلی لاکتیک اسید اصلاح شده بسیار انعطاف پذیر می‌باشد و 200%  مقاومت به ضربه بیشتری نسبت به انواع مرسوم آن از خود نشان می‌دهد.

PLA جدید در تولید بسته بندی مواد غذایی توسط فرآیندی تزریق و شکل‌دهی حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حذف ذرات فلزی در این فرآیند باعث کاهش خطرات زیست محیطی و ایمنی کارگران خواهد شد و فرصتی جدید برای کاربرد این زیست پلیمرها در بخش‌های جدید نظیر پزشکی فراهم می‌کند.

کاتالیست جدید سنتز شده در این فرآیند یک کاتالیست آلی و دوستدار محیط زیست می‌باشد که باعث تسریع پلیمریزاسیون لاکتید خواهد شد و منجر به تولید پلی لاکتیک اسید با وزن مولکولی بالا، پراکندگی خوب و خواص نوری مطلوب می‌شود. تهیه PLA توسط پلیمریزاسیون حلقه گشا از طریق فرآیند اکستروژن واکنشی انجام می‌گیرد.

منبع: plasticsnewseurope

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است