خانه اقتصادیگزارش و تحلیل گزارشی از بازار ظروف یکبار مصرف

گزارشی از بازار ظروف یکبار مصرف

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic container

مرجع پلیمر در بازار ایران: آنطور که اتحادیه پلاستیک و نایلون اعلام کرده است، به دنبال عدم عرضه کافی مواد اولیه از سوی پتروشیمی‌ها و به تبع آن ورود دلالان به این حوزه برای تامین مواد تولید کنندگان، قیمت ظروف یکبار مصرف با افزایش تقاضا در ایام محرم با رشد حدود ۳۰ درصدی همراه شده است.

plastic container

سید رحیم مقیمی اصل-رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون- از تغییرات قیمتی ظروف یکبار مصرف و دلایل عمده آن ود کذایی بودن ظروف ۱۰۰ درصد گیاهی  سخن گفت و در درباره با نحوه مصرف این ظرف ها توصیه هایی داشت.

پتروشیمی از امکانات استفاده می کند اما با تولید همراهی نمی کند

 وی درباره شرایط بازار ظروف یکبار مصرف در روزهای گذشته و پیش رو از عملکرد پتروشیمی در این زمینه انتقاد کرد و گفت: قیمت این ظروف از حدود ۱۰ روز گذشته تا کنون حدود ۱۵ تومان و چیزی حدود ۳۰ درصد گران شده است. این در حالی است که با توجه به افزایش تقاضایی که برای این کالا در این ایام وجود دارد و تولید آن نیز افزایش می یابد، شاهد بودیم که پتروشیمی ها به عنوان تامین کنندگان اصلی مواد اولیه ظروف یکبار مصرف عرضه آن را کم کردند. در این بین جا برای ورود دلالان به بازار باز شده که خود موجبات گرانی مواد و به دنبال آن رشد قیمت ظروف تولیدی را به همراه داشته است. چرا که قیمت ها در بورس گران نشده بلکه و کاهش عرضه و دخالت دلالان این تغییرات ایجاد شده است.

رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون با اشاره به اینکه قبلا نیز کمابیش شاهد این اقدام پتروشیمی ها در عرضه کمتر مواد اولیه در ایام خاص بوده ایم  و در ماه رمضان هم این اتفاق افتاد گفت: از این ماجرا طی نامه ای موضوع را به مسئولان ذیربط اعلام و پیش بینی کرده بودیم که با این روند چه شرایطی پیش خواهد آمد اما واکنشی در این رابطه نداشتیم.

مقیمی اصل گله مندانه تاکید کرد که بارها خواسته ایم بر فعالیت پتروشیمی ها و تامین مواد اولیه از سوی آنها برای تولید نظارت بیشتری انجام شود. آنها از امکانات دولتی استفاده می کنند اما برابر تولید کنندگان بازده کاملی ندارند.

ادعای تولید ظروف ۱۰۰ درصد گیاهی کذب است/ظروف فعلی کپک می زند

 وی در ادامه در رابطه با بازار خرید ظروف یکبار مصرف توضیحاتی ارائه کرد و با اشاره به ظروفی که تحت عنوان گیاهی عرضه می شوند گفت: این ادعا که ظروف کاملا گیاهی است، کذب است ؛چون اصلا ما در ایران تکنولوژی تولید این ظروف را به صورت ۱۰۰ درصد گیاهی نداریم. ظروفی که گیاهی عرضه می شوند تا ۷۰ درصد از پلیمر و تنها حدود ۳۰ درصد از مواد گیاهی از قبیل نشاسته تشکیل شده اند.

مقیمی اصل ادامه داد: ظروفی که قرار باشد کاملا گیاهی تولید شود حداقل سه برابر قیمت آنچه اکنون به عنوان ظروف گیاهی عرضه می شود قیمت خواهد داشت. این در حالی است که ظروف موجود از استاندارد کافی برخوردار نبوده و حتی وقتی در جای مرطوب قرار می گیرد کپک می زند.

 غیر بهداشتی بودن عمده ظروف رنگی  و هشدار درباره سفره های یکبار مصرف

رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون همچنین از غیربهداشتی بودن عمده ظروف رنگی یکبار مصرف سخن گفت و افزود: با اینکه برخی تولید کنندگان از وزارت بهداشت مجوز تولید ظروف رنگی دریافت می کنند اما در عمل از مواد رنگیخوراکی استفاده نکرده و رنگهای غیر مجاز می ریزند که مضر است.

 وی تاکید کرد که مصرف کنندگان حتما از ظروف یکبار مصرف شفاف استفاده کنند.

اما مقیمی اصل درباره سفره های یکبار مصرف نیز هشدار داد و گفت که در حال حاضر در بیشتر سفره های تولید تا بیش از ۵۰ درصد از کربنات استفاده می شود که بسیار مضر است و اغلب این قبیل سفره ها رنگ های شیری داشته و شفاف نیستند. وی این را هم گفت که مگر می شود سفر های ۱۰۰ متری را که حداقل به ۴۰۰۰ تومان مواد اولیه نیاز دارد ف ۳۰۰۰ تومان فروخت!

منبع: خبر آنلاین

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است