خانه خبراخبار اقتصادی بازار محصولات پلیمری با شروع ماه محرم گرمتر شد

بازار محصولات پلیمری با شروع ماه محرم گرمتر شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار افزايشی
مرجع پلیمر در بازار ایران: حجم معاملات محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس‌کالای ایران با رشد ۲۰‌ درصدی روبه‌رو‌شد. طبق اعلام بورس‌كالاي ايران، در هفته گذشته اكثر محصولات پليمري مورد توجه خريداران بودند ولي بيش از هر كالايي پلي‌اتيلن‌هاي سنگين فيلم و پلي‌پروپيلن‌ها در كانون جذابيت قرار داشتند.
نمودار افزايشی

همچنين پلي اتيلن‌هاي ترفتالات، پلي استايرن‌هاي معمولي و مقاوم نيز حجم بالايي از تقاضا و معاملات را به‌خود اختصاص دادند. به گفته كارشناسان بازار، نزديكي به‌ماه محرم از دلايل افزايش تقاضا براي پلي‌استايرن‌هاي معمولي و مقاوم است.

اين 2 محصول به‌طور معمول در توليد ظروف يكبار مصرف كاربرد دارند. هر سال در ايام عزاداري ‌ماه محرم عرضه و مصرف ظروف يكبار مصرف به اوج خود مي‌رسد.برخي كارشناسان با توجه به اين موضوع احتمال مي‌دهند در هفته جاري حجم تقاضا براي اين گروه از پليمرها در بورس‌كالا افزايش يابد، به اين ترتيب نياز به افزايش عرضه‌ها در اين گروه از كالاها وجود دارد؛

به‌طوري كه پلي‌استايرن مقاوم ۷۲۴۰ كه با حجم ۳۵۰ تن و به‌صورت سلف عرضه شده بود، ۹۰۰ تن تقاضا داشت و در پايان با قيمت ۵ هزار و ۵۱ تومان معامله شد. عرضه نقدي اين كالا نيز ۳۵۰ تن بود كه با تقاضاي ۱۹۷۰ تني روبه‌رو شد و بيشترين قيمت خريد اين كالا ۵ هزار و ۲۲۵ تومان بود. پلي‌استايرن معمولي ۱۵۴۰ نيز در 2عرضه سلف و نقدي و جمعا با حجم ۶۰۰ تن عرضه شد، بيشترين قيمت خريد نقدي آن ۴‌هزار و ۶۴۰ تومان و بيشترين قيمت خريد سلف آن هم ۴‌هزار و ۵۳۰ تومان بود.

در عين حال بسياري از كارشناسان بازار با توجه به شواهد و قرائن شرايط اين بازار را عادي توصيف مي‌كنند و با اشاره به كاهش اختلاف قيمت‌ها در بورس‌كالا و بازار آزاد مي‌گويند: در 2هفته اخير خريد تعداد كدهايي كه اظهارنامه مالياتي تحويل مي‌دهند بيشتر شده كه اين موضوع از ثبت قيمت‌هاي واقعي در بازار حكايت دارد.

در عين حال شنيده‌ها حاكي است همزمان با اين موضوع كنترل و نظارت بورس‌كالا بر روند عرضه و تقاضاي كدهاي معاملاتي در اين بازار افزايش يافته و در اين ميان بسياري از كدهاي معاف از ماليات نيز از چرخه معاملات توسط بورس‌كالا حذف شده‌اند. سهميه‌ها نيز به‌صورت ماهانه مورد رصد قرار مي‌گيرند و امكان بررسي دقيق‌تر ميزان سهميه واحدها فراهم شده است.

منبع: همشهری آنلاین

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است