خانه خبراخبار علمی پژوهشی پيگيری توسعه صادرات محصولات نانویی در برنامه‌های مشترکی با کشور چین و کره‌جنوبی

پيگيری توسعه صادرات محصولات نانویی در برنامه‌های مشترکی با کشور چین و کره‌جنوبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به عرضه 330 محصول نانویی به بازارها گفت: در زمینه توسعه صادرات این محصولات نیز برنامه‌های مشترکی با کشور چین و کره‌جنوبی داشتیم که در برنامه مشترک با کشور چین موفق به عقد قرارداد با حجم یک میلیون و 500 هزار دلار شده‌ایم.

دکتر سعید سرکار در نشست خبری امروز (یکشنبه) با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره فناوری نانو از 14 تا 17 مهرماه، افزود: در این جشنواره که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، تمام فعالان در عرصه توسعه فناوری نانو شامل نهادهای ترویجی در بخش‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، پژوهشگاه، شرکت‌های خدماتی و شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناوری نانو حضور می‌یابند.

فناوری نانو

وی با بیان اینکه مراسم افتتاح این نمایشگاه در روز 14 مهرماه در ساعت 15:30 دقیقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: افتتاحیه این نمایشگاه با حضور معاون اول رییس‌جمهور، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

سرکار، تقدیر از شرکت‌های برتر فعال در حوزه نانوفناوری را از برنامه‌های مراسم افتتاح این جشنواره نام برد و خاطرنشان کرد: در این مراسم از هفت شرکت و  مرکز رشد برتر تقدیر به عمل می‌آید.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو برگزاری نشست با سفرای بیش از 50 کشور دنیا را از برنامه‌های روز دوم نهمین جشنواره فناوری نانو ذکر کرد و افزود: در این نشست که با مشارکت فعال وزارت امور خارجه برگزار می‌شود، قابلیت‌های ایران در عرصه نانوفناوری عرضه خواهد شد تا از این طریق ظرفیت‌های تعاملات ایران در عرصه‌های بین‌المللی را ارتقاء دهیم.

سرکار، توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، آموزشی و تبادل دانشجو و تبادلات فناوری و عرضه محصولات نانویی ایران به سایر کشورها را از جمله دستاوردهای این نشست نام برد و ادامه داد: علاوه بر آن، برای سفرا تور بازدید از نمایشگاه پیش‌بینی شده است تا بتوانند از این طریق با قابلیت‌های ایران در این حوزه آشنا شوند.

وی برگزاری نشست‌هایی در زمینه ثبت پتنت، بازاریابی، نهادهای فعال در عرصه نانو، کشاورزی و برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی، بهداشت و مدیریت پسماند را از دیگر برنامه‌های نهمین جشنواره نانو ذکر کرد.

سرکار، همچنین از برگزاری نشست کنسرسیومی برای منسوجات نانویی در این جشنواره خبر داد و گفت: در این کنسرسیوم تمام تولیدکنندگان منسوجات نانویی حضور خواهند یافت تا در زمینه عرضه منسوجات نانویی با برند مشترک بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد.

وی، دلیل تعریف برند مشترک برای منسوجات نانویی را به دلیل کاهش سردرگمی مصرف‌کنندگان دانست و یادآور شد: این اقدام ستاد نانو از حوزه منسوجات آغاز می‌شود و به تدریج به سایر حوزه‌ها تسری می‌یابد.

جشنواره نانو، میزبان 4 هزار دانشجو

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای بازدید دانشجویان و محققان از مراکز تحقیقاتی توسعه نانو، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته این جشنواره، میزبان 1000 نفر از دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حوزه نانو بودیم و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با نمایندگی‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود نهمین دوره جشنواره، میزبان 4 هزار دانشجو و استاد باشیم.

به گفته وی، در این دوره از نمایشگاه پنج شرکت از تایوان، 6 شرکت از کره‌جنوبی و یک شرکت از روسیه حضور خواهند داشت.

همکاری ستاد نانو با سایر کشورها

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه در حال حاضر محصولات نانویی ایران به 18 کشور دنیا صادر می‌شود، گفت: این محصولات به کشورهایی همچون کره‌جنوبی، استرالیا، چین، روسیه، آلمان، ترکیه، پاکستان، عراق و تعدادی از کشورهای CIS صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم جغرافیای صادراتی را گسترده‌تر کنیم، تاکید کرد: تحقق این هدف در گرو حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی و فعال شدن در زمینه صادرات محصولات است.

سرکار با بیان اینکه محصولات صادرشده در دو دسته تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی و مواد و محصولات مصرفی است، گفت: بر این اساس اولین برنامه مشترک را با کشور چین برای توسعه صادرات برگزار کردیم که در این برنامه 10 فناوری ایران به صاحبان صنعت این کشور معرفی شد که چند فناوری از ایران منجر به عقد قرارداد شدند.

به گفته وی، این قراردادها در حوزه نانوالیاف، پوشش‌های سخت و نانوپلیمرها بوده است.

سرکار تاکید کرد: امسال نیز این برنامه با چین برگزار خواهد شد که 10 فناوری در آن عرضه می‌شود.

وی گفت: برنامه مشترک ایران با چین منجر به عقد قراردادی با حجم یک میلیون و 50 هزار دلار شد که یک میلیون دلار آن مربوط به صادرات تجهیزات آزمایشگاهی دانش‌آموزی می‌شود.

این مقام مسؤول در این باره توضیح داد: صادرات تجهیزات آزمایشگاهی شامل 105 محصول تجهیزات آزمایشگاهی برای مدارس کشور چین است که قرارداد نهایی آن امسال به امضاء می‌رسد که پیش‌پرداخت 30 هزار دلاری نیز واریز شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از اجرای این برنامه مشترک با کره‌جنوبی خبر داد و گفت: این برنامه با هدف توسعه صادرات فناوری نانو ایران به کره‌جنوبی صورت می‌گیرد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در حال حاضر 330 محصول فناوری نانو به بازارهای کشور عرضه می‌شود.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است