خانه خبر بی ام و و جنرال الکتریک 81 میلیون دلار در حوزه پرینت سه بعدی سرمایه گذاری می‌کنند

بی ام و و جنرال الکتریک 81 میلیون دلار در حوزه پرینت سه بعدی سرمایه گذاری می‌کنند

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

بی‌ام‌دبلیو و جنرال الکتریک، دو تولید تولید کننده بزرگ کالا، به تازگی ۸۱ میلیون دلار در استارتاپی به نام Carbon که در زمینه پرینت سه‌بعدی فعالیت دارد، سرمایه گذاری کرده‌اند.

تکنولوژی پرینت سه‌بعدی بی ام و

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، استارتاپ Carbon به تازه‌گی با سرمایه‌گذاری ۸۱ میلیون دلاری کمپانی های بزرگی چون BMW، GE و Nikon، مجموع منابع مالی خود را به سقف ۲۲۲ میلیون دلار رسانده است. این استارتاپ ادعا می‌کند که قادر است سرعت را در پرینترهای خود تا ۱۰۰ برابر نسبت به پرینترهای سه‌بعدی مرسوم افزایش دهد. این سرمایه گذاری‌های جدید در واقع ادامه راهی است که گوگل با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری آغاز کرده بود.

منابع مالی جدید در راستای اهداف کمپانی کربن که معطوف به گسترش تکنولوژی پرینت سه‌بعدی به نهادها و کمپانی‌های بیشتر و تغییر روند به کار گیری این تکنولوژی از تولید نمونه‌های اولیه به تولید انواع مختلفی از کالاهای کاربردی، استفاده خواهد کرد.

بی‌ام‌دبلیو قصد دارد تا پرینترهای ساخت کمپانی Carbon را با عنوان M1 در خط تولید خود به کار گیرد. بنا به اظهارات یکی از سخنگوهای کمپانی کربن، بی‌ام‌دبلیو در حال حاضر این پرنترها را با عنوان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهد، اما در فرایند تولید نقشی ندارند.

کمپانی کربن تکنولوژی پرینت سه‌بعدی خود را تولید با رابط مایع پیوسته یا CLIP نام گذاری کرده است. در این تکنولوژی، پرینتر اجسام جامد را با استفاده از محفظه‌های کوچکی که در آن‌ها پلاستیک به صورت مایع قرارا داده شده است، خلق می‌کنند. این تکنولوژی در واقع گذر از روش قدیمی استریولیتوگرافی است که با استفاده از اشعه لیزر پلاستیک مایع را به اشکال جامد تبدیل می‌کرد.

Carbon-3D-Printer

دکتر جوزف دسیمون مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این کمپانی همچنین استاد شیمی دانشگاه کرولینا شمالی در Chapel Hill، عنوان کرد که کمپانی کربن به دنبال تولید محصول نهایی در روند تغییر سرعت صنعت امروز است. در این روند، تکنولوژی ارائه شده از نظر سرعت با روشهایی چون قالب‌گیری تزریقی قصد رقابت را دارد.

بنا به گفته‌های آقای دسیمون، تا پایان سال ۲۰۱۶، کربن ۹۲ پرینتر را به مشتریان خود تحویل خواهد داد که این عدد در سال ۲۰۱۷ به ۵۰۰ پرینتر خواهد رسید. این کمپانی پرینترهای خود را با اشتراک سالانه و با قیمت ۴۰۰۰۰ دلار، برای حداقل سه سال اشتراک خواهد فروخت. همچنین این کمپانی در مدت زمان قرار داد پشتیبانی کاملی را متشکل از بهبود پیوسته الگوریتم مورد استفاده در پرینترها همچنین تهیه و توسعه امکانات نرم‌افزاری، ارائه می‌کند که در اختیار مشتریان به عنوان بخشی از تعهدات این کمپانی قرار خواهد گرفت.

منبع: zoomit

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است