خانه خبر ساخت کامپوزیت‌های خودترمیم‌‌شونده در دماهای بسیار پایین

ساخت کامپوزیت‌های خودترمیم‌‌شونده در دماهای بسیار پایین

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
composite

محققان موفق شدند تا برای اولین بار کامپوزیت‌های زمینه فلزی تقویت شده با الیاف شیشه‌ای را تولید کنند.

کامپوزیت‌های خودترمیم‌‌شونده

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، کامپوزیت‌های خودترمیم‌‌شونده برای ساخت قطعاتی در ناوگان حمل و نقل هوایی بسیار مفید هستند چرا که در دماهایی زیر نقطه انجماد (°C 60-) به ترمیم ترک‌هایشان می‌پردازند.

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه بیرمنگام، موفق شدند تا برای اولین بار کامپوزیت‌های زمینه فلزی تقویت شده با الیاف شیشه ای را تولید کنند که راه حلی برای پاسخ گویی به چالش همیشگی تعمیر سخت و یا حتی غیر ممکن پره های توربین های بادی، هوایی و دریایی است. این مسأله موجب افزایش ۱۰۰ درصدی راندمان ناوگان هوایی می شود. چرا که دیگر هیچ یک از ماهواره ها، هواپیماها یا هلی کوپتر ها زمان بازنشستگی نخواهند داشت.

همچنین، مکانیزم فعال شدن این کامپوزیت‌ها همچون بدن حیوانات است که با نگهداری آنزیم های فعال در خود به حفظ دمای ثابت بدن می پردازد. کامپوزیت های ساختاری جدید نیز دمای مرکزی خود را حفظ می کنند. در این کامپوزیت ها تونل های توخالی سه بعدی با هدف ارائه و انتشار عوامل ترمیم کننده و یک عامل رسانای متخلخل برای فراهم آوردن گرمایش داخلی و یخ زدایی تعبیه شده است. این کامپوزیت ها، بادوام، سبک و ایده آل برای هواپیماها یا ماهواره ها هستند چرا که همواره میکرو ترک‌های ایجاد شده بر روی پره‌های توربین‌ها منجر به شکست‌های فاجعه بار خواهند شد. میکرو ترک‌هایی که راه‌های شناسایی و تشخیصشان نیز بسیار مشکل است.

منبع: isw.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است