خانه علمی پژوهشی توسعه پوشش سبز جهت محافظت در برابر خوردگی فلزات

توسعه پوشش سبز جهت محافظت در برابر خوردگی فلزات

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه Brock و شرکت شیمیایی Burlington موفق به توسعه سیستم پوششی سبز شده‌اند که فلزات را در برابر خوردگی محافظت می‌کند.

این سیستم پایه آبی دارای ماسه فعال در داخل خود می‌باشد، از این رو اگر مواد دچار نشت یا آسیب شوند ماسه و آب را به داخل محیط زیست منتشر می‌کنند.

صفحات ساخته شده از فولاد یا دیگر فلزات نیاز به آماده‌سازی با موادی دارند که بتواند آن‌ها را از آسیب‌های ناشی از زنگ زدگی و نمک محافظت کنند. این مواد نه تنها باید به فلز بلکه هر رنگی که بر صفحات روی پوشش‌ها به کار رفته است، متصل شوند.

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، سیستم‌های پوششی مورد استفاده در فلزات سنگین (نظیر فسفات روی، فسفات آهن یا کروم) باعث اتصال مواد آلی و معدنی به یکدیگر می‌شود، همچنین فسفات آزاد شده در محیط زیست باعث ایجاد توده‌های مختلف جلبک در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و گیاهان آبزی مضر خواهد شد.

توسعه پوشش سبز

این سیستم جدید شامل یک فرآیند دو مرحله‌ای می‌باشد:

  • ابتدا یک لایه پایه بر روی فلز اعمال می‌شود.
  • آب با سیلیکا مخلوط می‌شود (اساسا شن و ماسه می‌باشد) سپس بر روی سطح فلز اسپری شده و ایجاد پیوند شیمیایی با فلز می‌کند.
  • سطح فلز تمیز می‌شود.
  • این پوشش همچنین به عنوان یک پرایمر برای لایه دوم عمل می‌کند که به خوبی به رنگ متصل می‌شود.
  • لایه دوم حاوی پلی سیلیکات‌ها می‌باشد.

سیلیکات می‌تواند به هر دو سطح فلزات و رنگ‌ها متصل شود.

جهت تعیین مقاومت فلزات در برابر خوردگی از تست سالت اسپری استفاده می‌شود که در آن قطرات ریز آب نمک به طور مستمر روی سطح فلز اسپری می‌شود تا زمانی که نشانه‌های خوردگی شروع به ظاهر شدن کند. استاندارد صنعتی حدود 1000 ساعت می‌باشد اما محدوده زمانی پوشش‌های جدید بین 1800 تا 3000 ساعت است که تقریبا سه برابر بیشتر از آنچه که صنعت نیاز دارد، می باشد.

منبع: paintsquare

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است