خانه علمی پژوهشی اتصال قوی‌تر لایه‌های کامپوزیتی با نانو لوله‌های کربن

اتصال قوی‌تر لایه‌های کامپوزیتی با نانو لوله‌های کربن

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

جدیدترین جت‌های مسافربری ایرباس و بوئینگ، امروزه از مواد کامپوزیتی پیشرفته نظیر پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن ساخته شده اند. این مواد سبک و پایدار، به کاهش 20 درصدی وزن کلی هواپیما نسبت به هواپیماهایی که بدنه آن‌ها از آلومینیوم ساخته شده است، کمک خواهد کرد. این کاهش وزن سبب ذخیره سوخت و همچنین کاهش هزینه‌های آن خواهد شد که نقطه قوّتی برای مواد کامپوزیتی پیشرفته محسوب می شود.

اتصال لایه‌های کامپوزیتی

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)؛ مواد کامپوزیتی بسیار آسیب پذیر هستند، در حالی که آلومینیوم می‌تواند ضربه‌های نسبتا بزرگ را تحمل کند؛ اما بسیاری از لایه‌ها در کامپوزیت بر اثر ضربه‌های نسبتا کوچک از یگدیگر جدا می‌شوند و این یکی از اشکالات بزرگ مواد کامپوزیتی است.

در حال حاضر مهندسان هوا و فضا ‌MIT راهی را برای اتصال لایه‌های کامپوزیتی پیدا کرده‌اند که نتیجه آن بدست آوردن موادی محکم‌تر و مقاوم‌تر نسبت به آسیب دیدگی در مقایسه با دیگر مواد کامپوزیتی پیشرفته می‌باشد.

پژوهشگران با استفاده از نانولوله‌های کربن باعث اتصال قوی‌تر لایه‌های کامپوزیتی به یکدیگر شده‌اند. آن‌ها نانولوله‌های کربن را در داخل ماتریس پلیمری چسب مانندی جاسازی کرده اند و سپس ماتریس را در بین لایه‌های کامپوزیت الیاف کربن فشرده نمودند. طبق آزمون‌های انجام شده، استحکام این مواد 30 درصد قوی‌تر از دیگر مواد کامپوزیتی می‌باشد. این افزایش استحکام نشان می‌دهد که این مواد نسبت به هر نوع آسیب دیدگی مقاوم هستند.

دانلود کامل مقاله:

In-plane strength enhancement of laminated composites via aligned carbon nanotube interlaminar reinforcement

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است