خانه خبراخبار اقتصادی عوامل تقویت‌کننده قیمت نفت

عوامل تقویت‌کننده قیمت نفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
قیمت

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از اقتصاد نیوز، یک كارشناس ارشد پژوهشی موسسه مطالعات بين‌المللی انرژی در بررسی تحولات بازار نفت در هفته منتهی به دوم ماه سپتامبر سال 2016 به 15 عامل تقویت‌کننده قیمت نفت اشاره کرد.

قیمت
مهدی يوسفی در تحلیل خود این 15 عامل را این گونه برشمرده است:

1 .توقف روند رشد تعداد دکل‌های حفاری فعال در بخش نفت آمريکا. از هفته منتهی به 27 می سال 2016 تعداد دكل‌های حفاری فعال در بخش نفت آمريكا با 90 دكل افزايش در هفته روند صعودي گرفت و نهايتا به 406 دکل در هفته منتهی به 19 آگوست رسيد اما در دو هفته اخير اين روند صعودی متوقف شد و در هفته منتهی به 26 آگوست در همان سطح 406 دكل ثابت باقی ماند و در هفته منتهی به 2 سپتامبر تنها يك دكل افزايش يافت و به سطح 407 دكل فعال رسيد.
2 .در هفته منتهی به 26 آگوست توليد نفت خام آمريكا با 60 هزار بشكه در روز كاهش به سطح 8.488 ميليون بشكه در روز رسيد كه 730 هزار بشكه در روز پايينتر از سطح سال گذشته در همين مقطع زمانی است.
3 .آغاز عمليات تعمير و نگهداری در برخی پالايشگاه‌ها و اميدواری نسبت به كاهش مازاد عرضه فرآورده و افزايش سود پالايشی، پيش‌بينی مي‌شود حجم توليد فرآورده حدود پنج ميليون بشكه كاهش يابد.
4 .بانک آمريکايی مريل لينچ قيمت نفت خام برنت را در سال آينده ۶۱ دالر در هر بشکه برآورد نمود.
5 .وزير نفت امارات گفت اوپك به سهم مناسبی از بازار دست يافته است.
6 .عادل الجبير، وزير امور خارجه عربستان گفت که اعضای اوپک در حال رسيدن به موضعی مشترک درباره سطح توليد نفت هستند. او گفت اين برای عربستان عقلانی است كه همراه با ساير توليدكنندگان سطح توليد خود را تغيير دهد و توليدكنندگان اوپكی و غير اوپكی به طور فزآينده‌ای در جهت رسيدن به يك موضع مشترك حركت می‌كنند.
7 .اداره ملی آمار چين اعلام كرد سود شركت‌های صنعتی در چين در ماه ژوئيه به مقدار 11 درصد رشد داشته است كه بالاترين نرخ رشد از ماه مارس 2016 است.
8 .وزارت بازرگانی آمريكا اعلام كرد كه ميزان هزينه‌های مصرف كننده در ماه ژولای 0.3 درصد رشد داشته، اين در حاليست كه در ماه ژوئن نيز 0.5 درصد رشد داشت.
9 .مدير شركت سينوپك گفت كه انتظار مي‌رود در نيمه دوم سال جاری رشد تقاضا برای فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشيمی در چين بالاتر از نيمه اول سال باشد.
10 .شاخص اطمينان مصرف كننده در آمريكا برای ماه آگوست 4.4 درصد رشد داشت و به 101.1 واحد رسيد كه بالاترين رقم از سپتامبر 2015 است.
11. نزديك شدن يك طوفان فصلی به خليج مكزيك و توقف بخشی از توليد منطقه،حدود 350 هزار بشكه در روز از توليد اين منطقه متوقف شده است.
12 .تعداد شغل‌های ايجاد شده در آمريكا در ماه آگوست 151 هزار شغل جديد بود، در حالی كه پيش‌بينی مي‌شد 180 هزار شغل جديد ايجاد شود. اين مسئله از تقويت بيشتر دالر جلوگيري كرد و باعث تقويت قيمت نفت شد.
13 .پوتين از توليدكنندگان خواست كه در اجلاس الجزاير سطح توليد خود را تثبيت كنند.
14 .وود مكنزی در گزارشی در خصوص وضعيت اکتشافات نفتی در جهان اعلام نمود، اکتشافات نفتی در سال گذشته يک دهم متوسط اکتشاف سالانه از سال ۱۹۶۰ تاکنون بوده است که اين مسئله با توجه به پيش‌بينی رشد تقاضای جهانی نفت در سال‌های آتی، نگرانی‌ها در مورد تامين تقاضای نفت در بازار را تشديد کرده است.
15 .توليد نفت خام غير اوپك در ماه اگوست با 190 هزار بشكه در روز كاهش به سطح 41.34 ميليون بشكه در روز رسيد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است