خانه علمی پژوهشی ساخت پارچه‌ای برپایه پلاستیک که خنک‌ می‌کند

ساخت پارچه‌ای برپایه پلاستیک که خنک‌ می‌کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات

دانشمندان  اعلام كرده‌اند كه موفق به بافت پارچه‌اي شده‌اند كه علاوه بر عبور گرما از خود نور خورشيد هم دفع مي‌كند و به اين وسيله باعث احساس خنكي مي‌شود. به گفته محققان اگر شما بتوانيد به جاي خنك كردن ساختمان،پوست فرد را خنك كنيد در مصرف انرژي به شدت صرفه‌جويي مي‌شود. پژوهشگران دانشگاه استنفورد در امریکا یک ماده کم هزینه برپایه پلاستیک ساخته اند که در صورت بافته شدن و تبدیل به پارچه و لباس، این امکان را فراهم می کند که حرارت بدن دفع و از نفوذ نور و گرما نیز جلوگیری می شود. استفاده از پارچه جدید در البسه می تواند افراد را در هوای بسیار گرم نیز بی نیاز از دستگاه های سرمایشی کند و همچنین موجب صرفه جویی در انرژی خواهد شد.

cool wearing

در ساخت الياف جديد از ماده‌اي به نام نانو پروس پلي‌اتيلين  nanoporous polyethyleneيا به صورت اختصاري NanoPE استفاده شده است. اين ماده  روزنه هایی بسیار ریز و چندصد برابر کوچکتر از قطر مو دارد به طوری که تنها نور مادون قرمز از آنها عبور می کند و عبور نور مرئی از آنها ناممکن است. این ماده همچنین اجازه می دهد که عرق بدن امکان تبخیر داشته باشد. اين مسئله امكان مي‌دهد كه پوست با پوشيدن اين لباس دمايي 2 تا 2.7 درجه سلسيوس خنك‌تر از محيط احساس كند.

منبع: آفتاب نیوز

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است