خانه خبراخبار اقتصادی تولید بومی شیرآلات کنترلی و هوشمند صنایع نفت و گاز

تولید بومی شیرآلات کنترلی و هوشمند صنایع نفت و گاز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
oil-and-gas valve

مرجع پلیمر در بازار ایران: عبدالله باباخانی، رئیس هیئت مدیره شرکت نیک گستر از شرکتهای تابعه ایدرو در گفتگو با شانا با بیان این که ساخت انواع شیرآلات کنترلی و هوشمند به عنوان یک کالای اساسی برای تاسیسات و صنایع راهبردی نفت،گاز پالایش و پتروشیمی با هدف بومی سازی حائز اهمیت است، گفت: ساخت و بومی سازی این قطعات مصداق بارز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

oil-and-gas valveوی افزود: این واحد صنعتی با سرمایه گذاری چهار میلیون یورو با مشارکت ایران و دو شرکت معتبر اروپایی با هدف بومی سازی و انتقال فناوری ساخت شد که با بومی سازی فناوری نوین تولید این شیرآلات امکان صادرات حدود 30 درصد از محصولات فراهم می شود.

باباخانی با تاکید بر استفاده از توان حداکثری از این واحد صنعتی در جهت سرعت بخشی به تهیه و تامین قطعات مورد نیاز تاسیسات صنعت نفت ایران، افزود: درصدد هستیم تا در سال نخست بیش از شصت میلیون یورو انواع شیرآلات کنترلی در ابعاد و اندازه های مختلف تا 56 اینچ و مطابق با استاندارد هاى دنیا با کاربرد هاى مختلف تولید کنیم.

رئیس هیئت مدیره این واحد صنعتی با اشاره به این که تا پیش از راه اندازی این کارخانه نیاز داخل از طریق واردات تأمین می شد، گفت: هم اکنون سالانه با تولید این میزان شیرآلات کنترلی حدود 30 میلیون ارز صرفه جویى در پی خواهد داشت و میزان وابستگی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع سنگین به واردات این تجهیزات حساس و راهبردی به میزان زیادی کاهش می یابد.

وی با بیان این که تولید این شیرآلات از فناوری خاصی برخوردار است، تصریح کرد: بنا داریم با توسعه و استاندارد سازی این واحد صنعتی عنوان بزرگترین قطب تولیدکننده شیرآلات کنترلی هوشمند صنایع نفت و گاز در سطح منطقه را کسب کنیم.

باباخانی یادآور شد: کیفیت محصولات این واحد به عنوان الگو در آینده قادر خواهد بود سطح کیفی واحد های دیگر منطقه را ارتقاء دهد و محصولات آن ها را استاندارد سازی کند.

شیرآلات کنترلی و هوشمند از قطعات مهم و اساسی تاسیسات صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است. وجود این کارخانه نقش مهمی در تسریع طرحهای در حال اجرا و همچنین کاهش زمان تعمیرات در دوره بهره برداری را دارد و هم اکنون این واحد صنعتی در شهرک صنعتی شمش آباد تهران برای بیش از 500 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال مولد ایجاد کرده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است