خانه علمی پژوهشی لنز چشمی با قابلیت ترشح دارو داخل چشم

لنز چشمی با قابلیت ترشح دارو داخل چشم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
لنز تماسی

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان نوعی لنز چشمی تولید کرده‌اند که نیاز به قطره‌های چشمی را برطرف می‌کند و مبتلایان به آب سیاه به زودی می‌توانند از این لنزها استفاده کنند. ویژگی منحصر به فرد این لنزها به این شکل است که می‌تواند مانند قطره، دارو را در چشم ترشح کند.

آزمایش‌های حیوانی که تاکنون صورت گرفته نشان می‌دهد که این لنز به خوبی می‌تواند جایگزین قطره‌های چشمی مرسوم شود و درمان ساده‌ای برای مبتلایان به آب سیاه باشد. آب سیاه دومین عامل نابینایی در دنیاست.

لنز تماسی

محققان آمریکایی تولیدکننده این لنز امیدوارند که با نتیجه بخش بودن آزمایش‌های بعدی، بیماران بتوانند از مزایای این نوع لنز بهره‌مند شوند و در بهبودی بینایی میلیون‌ها نفر در دنیا موثر شود.

در آب سیاه، فشار ایجاد شده در چشم باعث وارد آمدن آسیب به عصب‌های بینایی می‌شود که ارتباط حیاتی بین چشم و مغز را برقرار می‌کند. قطره‌های چشمی هرگز قادر به درمان آسیب وارده به عصب‌های بینایی نیستند و تنها قادرند از تشدید آسیب جلوگیری کنند.

البته قطره‌های چشمی طرفداران زیادی هم ندارد و کاربرد دشواری دارد و بیمار به سختی می‌تواند از آن استفاده کند. در واقع، با این مشکلات، کم‌تر از نیمی از بیماران به درستی از قطره‌های چشمی استفاده می‌کنند.

محققان پیش از این هم اقدام به تولید لنزهای تماسی ترشح‌کننده دارو در داخل چشم کرده بوده‌اند اما به دلیل عدم موفقیت در تعیین میزان داروی ترشح شده، طرح با شکست مواجه شد.

در حال حاضر محققان درمانگاه چشم و گوش ماساچوست داروی مورد نظر را داخل غشای پلیمری بسته کردند که تا بیش از 100 روز به آهستگی و مداوم دارو را به داخل چشم ترشح می‌کند. این غشای پلیمری حاوی دارو در گوشه لنز تعبیه شده است و قسمت مرکز لنز را برای دیدن شفاف و تمیز نگه می‌دارد.

محققان در آزمایش‌هایی که روی میمون‌ها انجام دادند، دریافتند که این لنزهای ترشح‌کننده دارو به خوبی قطره‌های چشمی، می‌تواند فشار بالای داخل چشم را کاهش دهد.

منبع: گروه علم و فناوری آنا به نقل از دیلی میل،

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است