خانه شرکت های پتروشیمی الزام پتروشیمی ها به رعایت مسایل زیست محیطی

الزام پتروشیمی ها به رعایت مسایل زیست محیطی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پساب صنعتی

به گزارش خبرگزاری موج از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه ای که با حضور تعاونی های مختلف از جمله مرزنشینان،صیادان،صنایع دستی و چند تعاونی دیگر برگزار شد،درباره پیگیری مشکلات صیادان گفت: تمام پتروشیمی ها ملزم به رعایت مسایل زیست محیطی شده اند.

وی افزود: همچنین در حال انجام اقدامات دیگری هستیم که سطح آلایندگی صنایع را در سواحل و رودخانه ها کاهش دهیم.
استاندار خوزستان با تاکید بر بیشتر فعال شدن تعاونی های مرزنشین اظهار داشت: آمادگی کامل دارم به مشکلات تعاونی ها رسیدگی کنم تا بیشتر فعال شوند.

پساب صنعتی

لازم به ذکر است که احداث مجتمع‌های متعدد نفت، گاز و پتروشیمی درکنار این مناطق و پیامد آن مانند ایجاد پساب‌های نفتی و شیمیایی، آلودگی صوتی، سوزاندن گازهای تفکیکی، جمع شدن مواد زائد شیمیایی، دفع زباله و مواردی از این دست، چالش‌ بزرگ زیست‌محیطی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
به اعتقاد برخی کارشناسان، وجود این چالشها در کنار توسعه صنایع پتروشیمی کشور (خصوصا منطقه ویژه ماهشهر) بدون انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی صحیح، در آینده‌ای نزدیک، منجر به تبدیل خلیج فارس و خورموسی به مرداب خواهد شد.
از یک طرف، با آلودگی‌هایی مواجه هستیم که به‌عینه در مناطق پیرامون صنایع پتروشیمی مشاهده می‌شوند و به طور کلی در ادبیات موضوع نیز صنایع نفت و گاز، به خصوص صنایع پتروشیمی در زمره صنایع آلاینده محیط‌زیست قرار می‌گیرند

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است