خانه خبراخبار اقتصادی اندونزی بعد از نفت سراغ پتروشیمی ایران آمد

اندونزی بعد از نفت سراغ پتروشیمی ایران آمد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران : جایگاه کشورمان در حوزه نفت و گاز باعث شده است که نگاه ویژه ای به صادرات این محصول در سطح جهانی نیز داشته باشیم و از این رو با لغو تحریم ها با سرعت و جدیت بیشتری در این مسیر حرکت کرده ایم و توانسته ایم تا حدودی به جایگاه سابق خود در این عرصه در منطقه و جهان بازگردیم. در راستای توسعه صادرات نفتی کشورمان؛ کشور اندونزی نیز خواهان نفت ایران شده است و به مشتری ثابت در این حوزه تبدیل شده است و دولت این کشور آمادگی خود را برای خرید روزانه 200 هزار بشکه نفت از ایران اعلام کرده است و چندی پیش قرارداد فروش سالیانه ٨٠ هزار تن گاز مایع ایران به اندونزی با حضور وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امضا شده بود. بر اساس این قرارداد، تهران سال آینده این مقدار را به 500 هزار تن می رساند.

iranian oil project

 بنابراین گزارش، وزارت نفت در این باره به نقل از سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در همان تاریخ نوشته بود: “درباره واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران، سرمایه گذاری در بخش بالادستی و سرمایه گذاری مشترک مذاکرات خوبی صورت گرفته است. مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت دولتی نفت اندونزی(پرتامینا) در زمینه سرمایه گذاری مشترک آغاز شده است. امضای قرارداد خرید گاز مایع فشرده از ایران نخستین گام همکاری دو کشور است و اندونزی آمادگی دریافت ٢٠٠ هزار بشکه نفت خام را از ایران دارد.”

 این گزارش می افزاید: در حال حاضر در راستای ادامه همکاری های نفتی ایران و اندونزی؛ شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) و شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) نیز تفاهمنامه همکاری در صنعت پتروشیمی با ایران امضا کردند. وزارت نفت در این زمینه خبر داده است که: “مسئولان شرکت بازرگانی پتروشیمی با هیاتی از مقام های شرکت پرتامینای اندونزی در تهران دیدار و درباره حوزه های همکاری در صنعت پتروشیمی گفت و گو کردند. در جریان این دیدار، براساس امضای یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت بازرگانی پتروشیمی و شرکت پرتامینا، طرف اندونزیایی موافقت خود را با خرید مستقیم LPG (گاز مایع)، پلیمرها، میعانات گازی و قیر از شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام کرد. همچنین شرکت بازرگانی پتروشیمی، آمادگی خود را برای خرید آروماتیک های تولیدی شرکت پرتامینای اندونزی اعلام کرد. براساس تفاهم انجام شده یک تیم اجرایی متشکل از نمایندگان دو طرف نسبت به برنامه ریزی توسعه فعالیت های تجاری معرفی می شوند تا در زمینه اجرایی شدن توافق ها، اقدام های اجرایی لازم را انجام دهند.”

 بنابراین گزارش، پرتامینا، شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر جاکارتا قرار دارد. این شرکت در ماه اوت سال ۱۹۶۸ با ادغام شرکت پرتامین (تاسیس ۱۹۶۱) و شرکت پرمینا (تاسیس ۱۹۵۷)، ایجاد شده‌است. شرکت پرتامینا، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده گاز مایع (ال‌ان‌جی) در جهان می‌باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است