خانه خبر توسعه کاتالیست جدید برای تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

توسعه کاتالیست جدید برای تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
Biodegradable Plastics

پژوهشگران دانشگاه استنفورد و IBM موفق به توسعه کاتالیست جدیدی شده‌اند که قادر به ساخت پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر با استفاده از مواد تجدید پذیر می‌باشد. این اختراع جدید جایگزین مناسب برای پلاستیک‌های تولید شده از نفت است.

پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) پلاستیک‌های نفتی ارزان هستند و خواص مکانیکی عالی آنها باعث استفاده آنها در زندگی روزمره شده است اما پیامدهای زیست محیطی را نیز به دنبال دارند. پلاستیک زیست تخریب پذیر به دست آمده از منابع تجدید پذیر می‌تواند جایگزین جذابی در این مورد باشد اما از نظر کارایی و قیمت با پلاستیک‌های نفتی مطابقت ندارند.

در حال حاضر پژوهشگران موفق به تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر موثر و ارزان شده‌اند که برای ساخت انواع مختلفی از محصولات نظیر دستگاه‌های پزشکی و پارچه مناسب می‌باشد.

فرآیند توسعه پلی استرهای زیست تخریب پذیر مانند سایر واکنش‌های شیمیایی نیاز به یک کمک کاتالیست دارد. کاتالیست‌های مرسومی که برای توسعه پلاستیک‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند پایه فلزی هستند. این کاتالیست‌ها گران هستند و به سختی از مواد نهایی حذف می‌شوند و در محیط زیست تخریب نمی‌شوند.

در حال حاضر پژوهشگران کاتالیست‌هایی را مورد استفاده قرار دادند که از ترکیبات آلی رایج توسعه پیدا کرده‌اند. کاتالیست از طریق واکنش اجزای شیمیایی معمول مانند تیواوره و آلکوکسید فلزی ساخته می شود. در نتیجه کاتالیزوری تولید می‌شود که گزینش پذیر و سریع می‌باشد و در تسهیل کردن و سریع کردن واکنش ها بهتر عمل می کند و شکل و خواص پلیمر را تغییر نمی دهد.

در حالی که بسیاری از کاتالیست ها انتخابی یا سریع هستند اما این کاتالیست هر دو ویژگی را با هم دارد. این کاتالیست ها به آسانی تهیه و استفاده می شوند.

طراحی کاتالیزور جدید به کاهش اثرات زیست محیطی و هزینه کمک خواهد کرد و می‌تواند برای تولید طیف گسترده ای از پلاستیک‌های ایده آل برای کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار بگیرد. این کاتالیست قادر به تولید پلی لاکتیک اسید است که یک پلی استر زیست تخریب پذیر تجاری است و در تولید ظروف یکبار مصرف از جمله قاشق، چنگال، پیاله و لوازم سفره و میز به کار می رود. این کشف جدید نیز در زمینه پزشکی نظیر استِنت، بخیه قابل جذب، مواد دارو رسان و ایمپلنت‌های پزشکی استفاده می‌شود. همچنین امکان استفاده آن‌ها در بسته‌بندی مواد غذایی وجود دارد.

دانلود کامل مقاله:

Fast and selective ring-opening polymerizations by alkoxides and thioureas

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است