خانه علمی پژوهشی توسعه پلیمر های رسانا برای کاربرد در دستگاه‌های الکترونیکی نرم و هوشمند

توسعه پلیمر های رسانا برای کاربرد در دستگاه‌های الکترونیکی نرم و هوشمند

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

دستگاه‌های الکترونیکی نرم نظیر تلفن‌های هوشمند بر روی مچ دست و صفحه نمایشی تاشو در جیب شما و… تمامی این تکنولوژی‌ها به دنبال بهبود سبک زندگی شما در آینده‌ای نه چندان دور می‌باشند. برای نیل به این هدف ابتدا باید راهی را برای ایجاد دستگاه‌های الکترونیکی با استفاده از مواد آلی نرم  (پلیمر های رسانا) به جای مواد معدنی سخت موجود پیدا کرد. با پلیم پارت همراه باشید.

پلیمرهای رسانا

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) پلیمرهای رسانا به دلیل انعطاف پذیری، سبک وزنی و قابلیت هدایت جریان الکتریکی یک گزینه بسیار عالی برای کاربردهای نسل بعدی می‌باشند، اگرچه پویایی حمل بار آن‌ها ذاتا کمتر از مواد معدنی می‌باشد. مطالعات متعددی در افزایش سرعت انتقال بار در پلیمرهای رسانا صورت گرفته است. بسیاری از پژوهشگران تلاش کرده‌اند پویایی حمل بار را از طریق افزایش بلورینگی پلیمرها افزایش دهند. با این حال این رویکرد ذاتا از نظر خواص مکانیکی محدود است، در واقع افزایش بلورینگی باعث کاهش مقاومت مکانیکی خواهد شد.

گروهی از پژوهشگران بخش مهندس شیمی دانشگاه علوم و فناروی Pohang موفق به توسعه پلیمرهای رسانا با بلورینگی کم شده‌اند. یافته‌های آن‌ها به تازگی در مقاله‌ای در مجله American Chemical Society به چاپ رسیده است.

برای بهبود انتقال بار در پلیمرهای رسانا با بلورینگی کم پژوهشگران از یک روش ساده و در عین حال غیر متعارف استفاده نمودند. آن‌ها با وارد کردن منومرهایی بدون زنجیرهای جانبی در پلیمر و استفاده از تراکم موضعی غیر متعارف، در نهایت باعث تسریع انتقال بار در میکروساختار پلیمری شدند.

یافته‌های آن‌ها نه تنها درک بهتری از پویایی انتقال بار در پلیمرهای رسانا با بلورینگی کم را ارائه می‌دهد بلکه استراتژی جدید در طراحی مولکولی، اجازه انتقال سریع‌تر بار را بدون از دست دادن خواص مکانیکی فراهم می‌کند.

دانلود کامل مقاله:

High Field-Effect Mobility of Low-Crystallinity Conjugated Polymers with Localized Aggregates

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است