خانه علمی پژوهشی بهبود آسیب حملات قلبی با تزریق هیدروژل

بهبود آسیب حملات قلبی با تزریق هیدروژل

توسط مدیر سایت
0 نظرات
artificial-heart

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از مهر، مطالعات بسیاری در رابطه با کاهش یا کنترل آسیب های وارده به بافت های ناشی از حملات قلبی انجام شده است. اکنون محققان دانشگاه پنسیلوانیا موفق به توسعه ژل قابل تزریقی شده اند که می تواند نقاط ضعیف شده بر اثر حملات قلبی را ترمیم و همینطور احتمال آسیب های ثانویه پس از حملات قلبی را نیز کاهش دهد.

artificial-heart

سالانه ۷۵۰ هزار نفر در امریکا دچار حملات قلبی می شوند که در اثر آن شریان های ارگان های حیاتی بدن منقبض شده و جریان خون در نقطه ای از بدن را محدود و منجر به آسیب یا از بین رفتن آن نقطه از بافت بدن می شود.

در تحقیقات گذشته از مدل های حیوانی برای چگونگی درمان بافت آسیب دیده قلبی با تزریق هیدروژل ها استفاده شده بود. تزریق سلولی موجود در هیدروژل ها با استفاده از شبکه ای از زنجیره های پلیمری است که حاوی آب بوده و سلول ها را از تراوشات بافت های آسیب دیده قلبی باز می دارد.

جیسون بوردیک، سرپرست این مطالعه می گوید: مطالعات انجام شده با کریستوفر رودل و رابرت گودمن نشان می دهد، هیدروژل ها به نقش درمانی غیرتهاجمی و آسیب رسان در بافت های قلب پرداخته و می توانند در کاهش صدمات ثانویه نیز موثر باشند.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از (hyaluronic acid (HA، اسید هیالورونیک ، مولکول قندی که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد، به اتصال گروه های آدامانتان adamantane و سیکلودکسترین cyclodextriy برای در اختیار داشتن این ژل پرداختند. سپس گروه های thiol ثیول و متاکریلات methacrylate را برای پیوند زنجیره های پلیمر افزودند تا بتوانند ژلی مقاوم در اختیار داشته باشند.

نتایج این مطالعات نشان داد، ژل به دست آمده قادر به کنترل و تشکیل بافت های جایگزین، ممانعت از بزرگتر شدن قلب و رقیق سازی دیواره های قلب است.
نتایج این مطالعه در ژورنال American Chemical  به چاپ رسیده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است