خانه علمی پژوهشی تولید سوخت از پلاستیک‌های بازیافتی جهت استفاده در موتورهای دریایی و صنعتی

تولید سوخت از پلاستیک‌های بازیافتی جهت استفاده در موتورهای دریایی و صنعتی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
Plastic-Waste

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران موفق به تولید سوختی (با نام Plaxx) ساخته شده از ضایعات پلاستیک شده‌اند که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سوخت های مشتق شده از نفت خام در موتورهای صنعتی و دریایی استفاده شود.

تولید سوخت - دپلیمریزاسیون پلاستیک

پژوهش های انجام شده نشان داد که  Plaxx، ساخته شده از پسماند ضایعات پلاستیکی، می‌تواند در موتورهای دیزلی که در حال حاضر با سوخت نفتی سنگین (HFO) کار می‌کنند، بدون افزایش سایش موتور، استفاده شود. HFO یک سوخت فسیلی است که احتیاج به استخراج و تصفیه دارد و در نتیجه هزینه‌ها و پیامدهای زیست محیطی را به دنبال دارد.

این پروژه به ایجاد منابعی قابل استفاده از ضایعاتی که به صورت مکانیکی قابل بازیافت نیستند کمک می‌کند. منبع این ضایعات، زباله‌های پلاستیکی تجاری، صنعتی و شهری می‌باشد که با یکدیگر مخلوط و آلوده شده اند و دیگر به روش‌های مرسوم بازیافت پلاستیک قابل مصرف نیستند و به محل‌های دفن زباله برده شده یا سوزانده می‌شوند.

Plaxx محصول دپلیمریزاسیون پلاستیک است که از مخلوطی از منومرهای هیدروکربنی شبیه به نفت خام ساخته شده است. با این حال مقدار گوگرد و دیگر آلاینده‌های آلی و معدنی در آن بسیار کم می‌باشد. در حال حاضر به صورت یک موم نرم در دمای اتاق و با داشتن ویسکوزیته پایین مایع در دمای 70 درجه سلسیوس موجود می‌باشد، همچنین در مقایسه با نفت خام می‌تواند بیشتر مورد تصفیه قرار بگیرد.

این سوخت جدید هیچ گونه آسیبی به موتور نمی‌رساند و ایجاد گازهای مضر و گلخانه‌ای نیز نمی‌کند.

منبع: recyclingtechnologies

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است