خانه خبراخبار علمی پژوهشی نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران در دانشگاه تبریز آغاز شد

نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران در دانشگاه تبریز آغاز شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آزمایش

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از  روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمد مقدم واحد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این سمینار ضمن معرفی اجمالی ظرفیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در عرصه‌های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر به کمک دانشگاهیان این دانشگاه در بسیاری زمینه‌ها روند رو به رشدی داشته است که از آن جمله می‌توان به‌ قرار گرفتن در رتبه‌های برتر کشوری و نیز انتخاب چند تن از اساتید دانشگاه از جمله اساتید دانشکده شیمی به‌عنوان دانشمندان برتر جهان، اشاره کرد.

آزمایش

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه با تأکید بر اینکه برای دانشگاهیان دانشگاه تبریز مایه افتخار است که نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران در این دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: باید از برگزارکنندگان و متصدیان این سمینار، به‌ویژه اساتید و دانشجویان دانشکده شیمی و بخصوص انجمن شیمی ایران که حامی و پشتیبان این سمینار بودند قدردانی کرد.

مقدم واحد یادآور شد: دانشمندان کشورمان در تولید علوم جدیدی که در مرزهای دانش هستند، وضعیت خوبی دارند، ولی از نظر تولید فناوری و تبدیل علم به محصول به مرحله ابده‌آل نرسیده است که برگزاری چنین سمینارها و همایش‌هایی در راستای کاربردی شدن تولید علم مؤثر است.

دبیر انجمن علمی شیمی ایران نیز در این آیین بابیان اینکه دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در دهه‌ها و سال‌های اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد و توسعه علم شیمی در کشور داشته است، گفت: این دانشکده همیشه همکاری نزدیکی با انجمن علمی داشته از برگزاری سمینار، همایش و نشست‌های مختلف انجمن شیمی ایران حمایت کرده است.

محمدعلی زلفی گل، در ادامه با تأکید بر اینکه اساتید و دانشجویان دانشکده شیمی این دانشگاه همیشه به‌عنوان الگو و نمونه سایر دانشگاه‌های کشور بوده است، افزود: اخیراً نیز با حمایت دانشکده شیمی دانشگاه تبریز کمیته شیمی کاربردی در این انجمن تشکیل‌شده که برگزاری نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران در دانشگاه تبریز یکی از ثمرات آن است.

وی با اشاره به ساختار انجمن علمی شیمی، اضافه کرد: در حال حاضر در دبیرخانه انجمن علمی شیمی ایران، 15 کمیته ازجمله نفت، گاز، تجهیزات، تجزیه، عالی، معدنی، آموزش، کاربردی و … تشکیل‌ شده و هم‌اکنون با کمک و حمایت اساتید و دانشجویان این رشته و بخصوص اعضای این انجمن روند رو به رشد را سپری می‌کند و هرساله بیش از 12 سمینار، همایش، کنگره و نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف علوم شیمی در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی برگزار می‌کند.

زلفی‌گل، تصریح کرد: برای اینکه کشور را از خام فروشی نجات دهیم باید بخش عمده تولید علم در دانشگاه‌ها سمت‌وسوی داشته باشد.

محمود زارعی، دبیر نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران نیز در این سمینار گفت: پس از فراخوان سمینار، بیش از 300 مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال و طی چند مرحله داوری و با دقت نظر داوران تعداد 237 مقاله نهایتاً پذیرش شدند که از این تعداد 32 مقاله به‌صورت سخنرانی و 205 مقاله نیز در قالب پوستر در طول دو روز برگزاری سمینار ارائه خواهد شد.

به گفته وی، شیمی کاتالیست، شیمی و فناوری پلیمر، صنایع شیمیایی و نوآوری‌های صنعتی، شیمی و صنایع دارویی، فیتوشیمی، کاربرد شیمی در صنایع غذایی، تصفیه آب و پساب، شیمی و فناوری رنگ، کاربرد شیمی در انرژی‌های تجدید پذیر، کاربرد شیمی در حفاظت محیط‌زیست، کاربرد نانو فناوری در صنایع شیمیایی، شیمی صنایع نفت و پتروشیمی، الکتروشیمی صنعتی و خوردگی، شیمی و فناوری چرم، مدل‌سازی و شبیه‌سازی فرایندهای شیمیایی، ایمنی در شیمی و صنایع شیمیایی و… ازجمله محورهای اصلی این سمینار است.

همین گزارش حاکی است: تجلیل از خانواده مرحوم دکتر نظام‌الدین دانشور، استاد برجسته دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و یکی از دانشمندان یک درصد برتر جهان، دکتر زلفی گل، دبیر انجمن شیمی ایران، دکتر علی‌اکبر خاندار، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و محمود زارعی، دبیر اولین سمینار شیمی ایران از جمله برنامه‌های افتتاحیه این سمینار بود.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است