خانه خبرنمايشگاه ها تهران پلاست؛ از نمایشگاه جدید پلاستیک بیشتر بدانید

تهران پلاست؛ از نمایشگاه جدید پلاستیک بیشتر بدانید

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از اینپیا: پس از فراز و فرودهای نمایشگاه ایران پلاست که 29 فروردین ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، اینک با انتشار پوستر و فراخوانی، قرار است نمایشگاهی با نام «تهران پلاست» از 6 تا 9 مهر ماه سال جاری، در محل نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود. لازم به ذکر است بسیاری از ذینفعان به دلیل نامناسب بودن تاریخ ایران پلاست در فروردین ماه، از شرکت در آن امتناع کردند.

Tehran Plastبرگزار کننده کیست؟

شرکت آرسا به مدیریت خاکسار مجری برگزاری اولین نمایشگاه تهران پلاست است. خاکسار در حال حاضر رایزنی هایی را با تشکل های مربوطه و صاحبان صنایع پلاستیک و پلیمر آغاز کرده است.

تکمیل شدن 60 درصد از ظرفیت تهران پلاست

مجری نمایشگاه تهران پلاست در گفت و گو با اینپیا در خصوص دلایل برگزاری این نمایشگاه، گفت: ظرفیت این صنعت بسیار بالا است؛ مواد اولیه، ماشین ساز، مستربچ و محصولات نهایی ظرفیت بالایی دارند. همچنین با توجه به مزیت نسبی که در این زمینه وجود دارد، سرمایه گذاری در این حوزه در راستای شعار سال یعنی، اقتصاد مقاومتی است.

وی در همین ارتباط ادامه داد: دلیل بعدی برگزاری نمایشگاه تهران پلاست، ظرفیت نمایشگاهی شهر آفتاب در تهران با توجه به راه های ارتباطی مانند مترو است که بنا است ظرفیت نمایشگاه تا 330 هزار متر توسعه یابد؛ که این شاید بزرگترین ظرفیت در داخل خاورمیانه باشد.

خاکسار در خصوص دیگر دلایل برگزاری تهران پلاست اظهار داشت: برخی از تشکل ها و بنگاه ها در نمایشگاه ایران پلاست که امسال برگزار شد، حضور نیافتند، از این روی تهران پلاست پتانسیل جدیدی برای مشارکت آنها بوده تا از امکانات زیربنایی برای بازاریابی و یافتن مشتریان، بهره ببرند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا نمایشگاه تهران پلاست را در مهر ماه برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که عدم حضور تعدادی از غرفه گذاران در نمایشگاه ایران پلاست، می تواند ظرفیتی برای اقبال به این نمایشگاه باشد، استقبال غرفه گذارن تا کنون چگونه بوده است، گفت: هر چند برای این نمایشگاه فرصت کوتاهی وجود دارد که خود یک مشکل است؛ اما استقبالی که از طرف تشکل ها و شرکت های بزرگ به ویژه آنهایی که در ایران پلاست غرفه نداشته اند و حتی آنهایی هم که غرفه داشته اند، بسیار زیاد و خارج از تصور بوده است. به طور مثال از سوی ماشین سازان، تعداد بسیاری برای حضور اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: از طرف دیگر در حال حاضر ظرفیت این نمایشگاه به اندازه ظرفیت ایران پلاست نیست و کل فضای مفید برای برگزاری این نمایشگاه در حال حاضر، 12 هزار متر است که در این فرصت باقیمانده متراژ باقیمانده تکمیل می شود.
به گفته خاکسار تا کنون 60 درصد از فضای نمایشگاهی کامل شده است.

ایجاد بانک اطلاعاتی بازدیدکنندگان

خاکسار در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که تهران پلاست اولین تجربه است، چه خدمات ویژه ای برای ترغیب غرفه گذاران برای حضور در این نمایشگاه اندیشیده شده است، گفت: در این نمایشگاه برای ترغیب افرادی که هم وارد کننده هستند و هم تولیدات مشابهی با محصول خارجی دارند، ارز ریالی حذف شده و همه باید به صورت ریالی پرداخت کنند.

وی در همین ارتباط ادامه داد: همچنین خدمات ویژه ای برای غرفه گذاران مانند پذیرایی در نظر گرفته شده است. از همه این موارد مهمتر، سیستم ثبت نام بازدیدکنندگان تخصصی در نمایشگاه متسقر می شود؛ یعنی هر فردی که در این نمایشگاه حضور می یابد در این سیستم ثبت و با توجه به فعالیت غرفه گذاران در اختیار آنها قرار داده می شود، تا ارتباطات بعدی برقرار شود. مزیت این بانک در این است با توجه به زمان محدود حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه، امکان بازدید و برقراری با همه غرفه گذاران وجود ندارد و این بانک امکان فرصت بعدی برای غرفه گذاران را مهیا می سازد.

خاکسار در ادامه به برنامه تبلیغاتی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این تبلیغات به ویژه در تهران با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی متعدد، ستادهای خبری، دعوت از مسئولان برای افتتاح و غیره، صورت می گیرد.
وی قدم اول برای برگزاری این نمایشگاه را مشکل و حیاتی توصیف کرد و اظهار داشت: در صورتی که غرفه گذارن در این نمایشگاه نتایج خوبی به دست بیاورند، سنگ بنای خوبی برای آن است و ما نیز به این نکته آگاه بوده و فرصت را غنمیت می شماریم.
خاکسار در پایان گفت: ما برگزاری نمایشگاه را فرصتی برای همه تشکل ها و تولیدکنندگان می دانیم، تهران پلاست بر مبنای اصول نمایشگاهی بنیان گذاشته شده و برنامه های زیادی برای آن تدارک شده است.

متن کامل در: http://inpia.ir/shownews/5974

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است