خانه خبراخبار علمی پژوهشی پوشش پلیمری جدید برای ایمنی مواد غذایی

پوشش پلیمری جدید برای ایمنی مواد غذایی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

یکی از راه‌های جلوگیری از اتلاف مواد غذایی و بیماری ناشی از مواد غذایی، اطمینان حاصل پیدا کردن از عاری بودن سطوح تجهیزات واحدهای تولیدی از آلودگی حتی بین شستشوهای برنامه‌ریزی شده می‌باشد.

پوشش‌های پلیمری ایمنی مواد غذایی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در سمپوزیوم IFT16  پژوهشگران به پوشش‌های پلیمری جدیدی دست یافته‌اند که مقاومت بیشتری در برابر باکتری‌ها و دیگر میکروب‌ها در مقایسه با سایر سطوح در تماس با مواد غذایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارد.

این پوشش‌های پلیمری می‌توانند روی سطوح فرآورش غذا مورد استفاده قرار بگیرند و در برابر چسبندگی میکروبی مقاوم باشند، در واقع با غیر فعال کردن هر میکروبی که به سطوح بچسبد از رشد آن جلوگیری می‌کنند. این پوشش‌ها در حال حاضر هنوز در مرحله پژوهش هستند اما ممکن است در چندین سال آینده به مرحله تجاری سازی برسند.

طراحی پوشش‌های موثر و بادوام کار آسانی نیست زیرا پوشش‌های مورد استفاده در تجهیزات تولید مواد غذایی باید نسبت به شوینده‌های اسیدی و قوی، دماهای بالا و فرسایش مقاوم باشند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد این پوشش‌های جدید قادر به غیر فعال کردن 99/99% از میکروب های Listeria monocytogenes که یک تهدید مهم برای ایمنی مواد غذایی به شمار می‌آیند می باشد. در واقع پوشش مورد نظر باعث کاهش ضایعات مواد غذایی بر اثر آلودگی‌های میکروبی می‌گردد.

از این پوشش‌ها می‌توان در دیگر قسمت های فرآورش غذا شامل دستگیره‌های در و دریچه‌های تهویه که امکان رشد میکروب در آن وجود دارد و باعث از بین بردن سریع‌تر غذا می‌شود، بهره برد. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به تجهیزات برداشت میوه‌جات و سبزیجات اشاره کرد.

منبع: european-coatings

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است