خانه خبراخبار اقتصادی مسائل بانکی مانع صادرات پتروشیمی ایران به اروپا

مسائل بانکی مانع صادرات پتروشیمی ایران به اروپا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از  جام جم آنلاین ، فریبرز کریمایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اعلام اینکه در شرایط فعلی صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در گیر عدم همکاری بانک های اروپایی است، افزود: این در حالیکه اروپا می ‌تواند سهمی ۱۰ تا ۱۳ درصد از صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران را تشکیل دهد.

پتروشیمی

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ایران ۱۸.۸ میلییون تن و به ارزش ۹.۶ میلیارد دلار محصول پتروشیمی و پلیمری صادر کرده است، اظهار داشت: با این وجود تا پایان اسفند ماه سال گذشته سهم اروپا از بازار پتروشیمی ایران نزدیک به صفر بوده است.

قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به این جمله که در حال حاضر پتانسیل صادرات سالانه ۲ تا ۲.۵ میلیون تن محصول پتروشیمی به کشورهای اروپایی وجود دارد، گفت: به دلیل عدم همکاری بانک‌ها سایر کشورها همچون عربستان سعودی بخشی از بازار پتروشیمی ایران در اروپا را کماکان در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی محصولات پتروشیمی ایران گواهینامه های لازم اتحادیه اروپا همچون نظام نامه ریچ را کسب کرده اند، افزود: از سوی دیگر مشکلات تحریمی تامین کشتی و یا بیمه محموله‌های صادراتی پتروشیمی هم کم و بیش لغو شده است.

کریمایی با یادآوری اینکه در صورت لغو کامل محدودیت‌های بانکی امکان افزایش صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی در مدت زمان کوتاهی وجود دارد، اظهارداشت: سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران متنوع و با کیفیت بالا بوده و بسیاری از کشورهای اروپایی خواستار واردات این محصولات پتروشیمیایی از ایران هستند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است