خانه علمی پژوهشی افزودنی جدید برای کاهش نفوذپذیری پلاستیک‌های زیستی

افزودنی جدید برای کاهش نفوذپذیری پلاستیک‌های زیستی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
زیستی

شرکت BYK موفق به توسعه افزودنی جدیدی با نام تجاری BYK O2 Block-1200 شده است که مشکل نفوذپذیری پلی‌لاکتیک اسید را حل کرده است. پلی لاکتیک اسید به عنوان فیلم پلاستیکی زیست تخریب پذیر برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود.

کاهش نفوذپذیری پلاستیک‌های زیستی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، تقاضای رو به رشد برای بسته‌بندی زیست تخریب پذیر باعث پیش رفتن صنعت بسته بندی به سوی استفاده از پلاستیک‌های زیستی شده است. به طور خاص پلی لاکتیک اسید به دلیل شفافیت و زیست تخریب پذیری نقش مهمی را در این صنعت بازی می‌کند.

یکی از اشکالات پلی لاکتیک اسید برای بسته بندی مواد غذایی نفوذپذیری آن نسبت به بخار آب و گاز نسبت به دیگر پلیمرهای مورد استفاده در این صنعت نظیر پلی اتیلن ترفتالات می‌باشد.

در حال حاضر افزودنی منحصر بفرد توسعه یافته توسط BYK باعث کاهش نفوذپذیری پلی لاکتیک اسید شده است. BYK O2 Block-1200 از صفحات کوچکی تشکیل شده است که در طول فرآیند، صفحات از هم جدا شده و به طور یکسان در ماتریس پلیمری پخش می‌شوند و در نتیجه باعث کاهش نفوذ پذیری خواهد شد.

نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد حتی مقدار کمی از BYK O2 Block-1200 (3 الی 5 درصد) می‌تواند به بهبود قابل توجهی از نفوذ ناپذیری نسبت به گازها نظیر اکسیژن، کربن دی اکسید و بخار آب بدون تغییر در خواص مکانیکی و شفافیت آن منجر شود. همچنین این افزودنی پایداری حرارتی را نیز بهبود می‌بخشد.

منبع: chemmarket

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است