خانه خبراخبار اقتصادی کاهش قیمت بیشتر گریدهای پلیمری در بازارهای آسیا

کاهش قیمت بیشتر گریدهای پلیمری در بازارهای آسیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار نزولی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از اینپیا: در هفته اول آگوست بازارهای آسیایی بار دیگر قرمز پوش شده و قیمت اکثریت کالاها با کاهش اندک مواجه شد. به گزارش «اینپیا» بیشترین کاهش به پلی‌استایرن مقاوم، با 50 دلار کاهش و برابر با 4 درصد مربوط شده و کمترین کاهش نرخ هم مربوط به گرید پلی‌اتیلن سنگین بادی و با 5 دلار افت است. در این بین PVC تنها گروهی بود که باز هم 5 دلار افزایش را ثبت کرد.

نمودار نزولی

قیمت اتیلن در هفته گذشته با 25 دلار کاهش با قیمت 1035دلار به ازای هر تن در بازارهای جنوب شرق آسیا معامله شد، بعد از اینکه این محصول در هفته‌های اخیر بیش از 50 دلار کاهش نرخ پیدا کرد در هفته جاری قیمت این محصول ثابت بوده و به ازای هر تن 1035 دلار معامله شد. افزایش عرضه‌ها از طرف تولیدکنندگان آمریکای لاتین و خاورمیانه دلیل این کاهش‌های اخیر ذکر شده است.

پروپیلن که در هفته گذشته با کاهش نرخ مواجه شده بود، در هفته جاری با 5 دلار افزایش به 695 دلار رسید البته باید گفت که در مجموع سه هفته اخیر قیمت این کالا 61 دلار افت نرخ را تجربه کرده است. در گذشته عنوان شد این کاهش قیمت پروپیلن روی قیمت پلی‌پروپیلن تاثیر‌گذار بوده که قیمت پلی‌پروپیلن با 10 دلار کاهش نرخ مواجه شد.

پلیمرها

در هفته‌ای که گذشت قیمت کالای پلی‌اتیلن سبک فیلم در بازارهای جنوب آسیا با 10 دلار کاهش نسبت به هفته گذشته بوده و با نرخ 1190 دلار به ازای هر تن معامله شد. در این هفته هم تقاضای کمی وجود داشت و هم عرضه‌ها کم بود به این دلیل تغییر زیادی ایجاد نشد. تحلیلگران معتقدند به دلایلی چون تضعیف اکثر ارز‌های آسیایی در مقابل دلار ممکن است بازار این محصول تضعیف شده و شاهد کاهش نرخ باشیم.

در هفته‌ای که گذشت قیمت کالای پلی‌اتیلن سبک خطی در بازارهای جنوب آسیا تغییری نداشت و بدون نوسان قیمت نسبت به هفته قبل و با همان میانگین نرخ 1170 دلار به ازای هر تن معامله شد، البته با توجه به افزایش عرضه ناشی از فعالیت واحدهایی که از خوراک زغال‌سنگ و متانول استفاده می‌کنند و همچنین ضعف شدید تقاضا که ناشی از کاهش تقاضای سنتی در این فصل به سبب بارش باران‌های موسمی کشور هند است، احتمال می‌رود این ثبات نرخ در هفته گذشته موقت بوده و پیش‌بینی می‌شود در ماه آگوست رکود بر بازار این کالا حاکم باشد. البته نقش کودتای نافرجام ترکیه را هم نباید نادیده گرفت زیرا کره جنوبی تامین‌کننده عمده این محصول در بازار ترکیه است. گریدهای تزریقی و فیلم کالای پلی‌اتیلن سنگین طی هفته‌ای که گذشت با ثبات نرخ مواجه بودند، ولی گرید بادی با کاهش اندک و 5 دلاری به ازای هر تن مواجه شد و هر کدام به ترتیب با قیمت‌های 1150، 1170 و 1215 دلار معامله شدند. در هفته‌ای که گذشت قیمت کالای PVC با 5 دلار افزایش همراه بود و با نرخ 900 دلار به ازای هر تن معامله شد. این افزایش به این دلیل اتفاق افتاد که هندوستان بر خلاف روند معمول سال‌های پیش در زمان فعلی تقاضای بسیار زیادی دارد و در مقابل، عرضه‌ها کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران بازار انتظار دارند که از ماه آگوست به بعد بازار پی وی سی باز هم صعودی شود، زیرا بسیاری از واحدهای تولیدکننده این محصول خطوط تولید خود را برای تعمیرات و نگهداری سالانه متوقف خواهند کرد و بازار با کاهش حجم عرضه مواجه خواهد شد.

در نهایت می‌توان این گونه استناد کرد که با توجه به ثبات هفته گذشته و کاهش اندک برخی از گروه‌های پلیمرها در هفته جاری و در مقابل افزایش بیش از نیم درصدی نرخ دلار پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های اعلامی توسط دفتر توسعه صنایع تکمیلی در هفته آتی ترکیبی از افزایش و کاهش نرخ‌ها باشد، البته این نوسانات هم در مورد کاهش و هم در مورد افزایش زیاد نبوده و نوسانات کمی را شاهد خواهیم بود.

در گذشته عنوان شد که در مورد برخی از گروه‌ها مثل PVC و پلی‌استایرن‌ها و در شرایط فعلی PET گرید بطری بازار داخل و عرضه و تقاضای آن است که قیمت را شکل می‌دهد و بازار دیگر توجه چندانی به نوسانات قیمت پایه ندارد. زیرا انحصار به وجود آمده توسط واسطه‌ها و حفظ قیمت‌ها تحت تاثیر عرضه‌های کم در سطوح بالا سبب شده است که مصرف‌کنندگان واقعی کالای مورد نیاز خود را با قیمت‌های پیشنهادی واسطه‌ها خریداری کنند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است