خانه خبراخبار اقتصادی افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید اتیلن در مجتمع پتروشیمی کاویان

افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید اتیلن در مجتمع پتروشیمی کاویان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از  خبرگزاری تسنیم، رمضان اولادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه پتروشیمی کاویان بزرگترین تولید کننده اتیلن در خاورمیانه است اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی کاویان با ظرفیت سالانه 2 میلیون تن اتیلن، خوراک پتروشیمی‌های خط لوله اتیلن غرب را تامین می‌کند.

پتروشیمی

وی با بیان اینکه فاز نخست مجتمع پتروشیمی کاویان چهار سال پیش راه‌اندازی شد تصریح کرد: فاز نخست این مجتمع با ظرفیت یک میلیون تن راه‌اندازی و اکنون فاز دوم با ظرفیت 500 هزار تن که 50 درصد ظرفیت در بر می‌گیرد راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان با بیان اینکه محصول این مجتمع در صنایع پلیمری کاربرد دارد افزود: پتروشیمی کاویان سر آغاز خط لوله اتیلن غرب به طول 2 هزار و 500 کیلومتر است.

اولادی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی کاویان خوراک 12 پتروشیمی از جمله کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر را تامین می‌کند تصریح کرد: با راه‌اندازی فازهای 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبی و افزایش تولید اتان موفق شدیم 50 درصد این مجتمع در فاز دوم به تولید برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تولید اتیلن در پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش خوراک پتروشیمی زمینه افزایش اتیلن و انتقال آن به خط لوله غرب فراهم می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌ تولید اتیلن در این مجتمع در زمان تحریم‌ها بوده است افزود: اجرای این مجتمع یک مدل موفق در شرایط ویژه تحریم‌ها بود بگونه‌ای که ساخت، مهندسی و اجرای طرح پتروشیمی کاویان با تلاش متخصصان کشورمان انجام شده است.

اولادی با بیان اینکه سالانه 6 میلیون تن اتیلن در کشورمان تولید می‌شود خاطر نشان کرد: 10 واحد پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در شهرستان عسلویه تامین کننده نیمی از اتیلن در کشور هستند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است