خانه علمی پژوهشی چاپگر سه بعدی چه نقشی در اکتشافات و پژوهشهای فضایی خواهد داشت؟

چاپگر سه بعدی چه نقشی در اکتشافات و پژوهشهای فضایی خواهد داشت؟

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از یورونیوز: پژوهشگران آژانس فضایی اروپا سرگرم آزمایش نسل جدید چاپگر سه بعدی در فضا هستند. در آزمایشگاه جدید «مرکز اروپایی برای ارتباطات و فناوری کاربردی فضایی» (European Centre for Space Applications and Telecommunications) این فناوری برای استفاده در ماموریت های فضایی آژانس و همچنین صنعت فضانوردی آماده می شود.

3d print

فرانکو اونگارو، مدیر فناوری آژانس فضایی اروپا می گوید: «چشم انداز و ظرفیت آن فوق العاده است. می توانیم هر قطعه را بدون نیاز به پیچ و به تنهایی بسازیم. از نظر زمانی و حجم مواد و همچنین از نظر توانایی ما برای انجام کارهایی که تا به حال حتی تصور آن را نمی کردیم امتیازات فوق العاده ای دارد.

با توجه به دمای شدید و جاذبه صفر در خارج از جو زمین، آزمایشهای زیادی باید انجام شود. مهمترین امتیاز این فناوری ساخت اشیا در محل به جای انتقال آن به مقصد است، و نتیجه آن صرفه جویی در هزینه و سوخت است.

جان وئرنر، مدیر آژانس فضایی اروپا یادآوری می کند: «برای رفتن به سیاره دیگر یا ماه، در گذشته همه ابزار و لوازم را با خود می بردیم. بعلاوه روی کره ماه یا مریخ خاک وجود دارد در نتیجه با این چاپگر سه بعدی ممکن است در آینده بتوانیم سازه هایی در ماه یا در مریخ بسازیم.»

با وجود چاپگر سه بعدی در ایستگاه فضایی بین المللی برای ساختن اشیا پلاستیکی، هدف آژانس فضایی اروپا از این فناوری ساخت قطعات موتور پرتاب کننده های موشک و سازه های مسکونی با استفاده از مصالح طبیعی در ماه یا سیارات دیگر است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است