خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت نانوکامپوزیت ضد لیزر برای شیشه جلو هواپیما

ساخت نانوکامپوزیت ضد لیزر برای شیشه جلو هواپیما

توسط مدیر سایت
0 نظرات
شیشه هواپیما

به گزارش مرجع پلیمردربازارایران : محققان با استفاده از نانوکامپوزت موفق به ساخت پوششی شدند که خلبان هواپیما را در برابر حملات لیزر مصون می‌دارد. این پوشش روی سطح شیشه جلوی هواپیما قرار می‌گیرد.

پژوهشگران دانشگاه لوئیس اخیراً مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که در آن جزئیات مربوط به تولید نانوکامپوزیتی برای ساخت هواپیما ارائه شده است. این نانوکامپوزیت می‌تواند هواپیما را از گزند حملات لیزری مصون دارد.

در مطالعه‌ای که سال 2013 انجام گرفته مشخص شد که هر سال 3750 تابش لیزر به شیشه هواپیما برخورد می‌کند که می‌تواند اثرات مخربی روی پرواز داشته باشد. این گروه برای حل این مشکل اقدام به تولید نانوکامپوزیت برای شیشه جلوی هواپیما کردند که می‌تواند برای حل این مشکل مناسب باشد.

Windshield-Airplane
این گروه تحقیقاتی برای تولید این نانوکامپوزیت از پوشش فتوسلکتیو استفاده کردند که موجب دید بهتر خلبان در هنگام تابش لیزر می‌شود. این نانوکامپوزیت به صورت آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفته است و قرار است آزمایش میدانی آن نیز در فواصل 200 تا 500 متر انجام شود.

حمایت مالی این پروژه توسط مرکز تحقیقاتت سلامت نیروی هوایی آمریکا انجام شده است. این مرکز به دنبال تحقیقات روی حوزه‌های مختلف نظیر درمان مشکلات قلبی، مدیریت زخم، تابش لیزر، دیابت و همچنین یافتن سوخت‌های جایگزین است.

منبع:ewisu.edu

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است