خانه تکنولوژيتکنولوژی بازيافت ضايعات پوشش دهی جاده ها با پلاستیک های بازیافتی در هلند

پوشش دهی جاده ها با پلاستیک های بازیافتی در هلند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
جاده پلاستیکی

به گزارش پلیم پارت : شرکت ساختمانی هلندی VolkerWessels استفاده از پلاستیک بازیافتی را برای پوشش‌دهی جاده‌ها در برنامه خود قرار داده و اعلام کرده که رویکرد آن بطور چشمگیری باعث کاهش هزینه و زمان ساخت‌وساز و همچنین افزایش طول عمر جاده‌ها خواهد شد.

از مزایای بالقوه این جاده‌های کاملا پلاستیکی، می‌توان به دوام بهتر جاده‌ها در دماهای شدید منفی 40 درجه و مثبت 80 درجه سانتیگراد و مقاومت بهتر آن‌ها در برابر خوردگی اشاره کرد. همچنین این پوشش‌ها تا سه برابر بیشتر از آسفالت دوام آورده و نیاز به تعمیر را به حداقل می‌رسانند.

از آنجایی که می‌توان بخشهایی از جاده را از پیش ساخته و به شکل یک قطعه در ماسه نصب کرد، سازندگان مدعی هستند که زمان جاده‌سازی می‌تواند از چندین ماه به چند هفته کاهش یابد. همچنین مواد تولیدکننده آن سبکتر بوده و می‌تواند کنترل بهتری روی سفتی جاده و زهکشی آب داشته باشد.

می‌توان یک فضای توخالی درون این پوشش برای قرار دادن لوله‌ها و کابل‌ها و همچنین حسگرهای ترافیک اختصاص داد.

plastic-road_1024

در حالی که در آسفالت نیز از برخی مواد بازیافتی همچون لاستیک‌ها، شیشه و ضایعات کوره‌ها استفاده می‌شود پیش‌بینی می‌شود این روش موجب کاهش سالانه 1.45 تن انتشار گاز دی‌اکسیدکربن و دو درصد کاهش انتشار گازهای حاصل از حمل‌ونقل شود.

سازندگان این پوشش پلاستیکی، فضای تو خالی را برای عبور لوله های مربوط به تاسیسات شهری نیز در نظر گرفته اند. شهر «روتردام» در هلند آمادگی خود را برای استفاده از چنین پوششی در مسیرهای شهری اعلام کرده است.

جاده های پلاستیکی همانند تکه های لگو به هم متصل یا جدا می شوند و در صورت بروز هر گونه آسیبی به سادگی قابل تعمیر و تعویض هستند.

با استفاده از چنین فناوری هایی می توان به توسعه و بهبود رانندگی و همینطور تعامل بهتر لاستیک خودروها با سطح و پوشش زمین پرداخت.

منبع: sciencealert.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است