خانه خبر تبدیل زباله های پلاستیکی به سوخت مایع

تبدیل زباله های پلاستیکی به سوخت مایع

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، ایروین و موسسه شانگهای در چین یک روش جدید برای تبدیل میلیون‌ها تن زباله پلاستیکی به سوخت مایع ابداع کرده‌اند.

این روش جدید که در مقاله‌ای در مجله Science Advances منتشر شده است راهی کارآمد بری بازیافت پلاستیک ارائه می‌دهد.

تبدیل زباله های پلاستیکی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا مرجع پلیمر ایران (پلیم پارت) در حال حاضر دانشمندان با استفاده از مواد شیمیایی شناخته شده به عنوان رادیکال یا گرما دادن دادن به این مواد تا بیش از 700 درجه فارنهایت باعث شکستن پیوندهای شیمیایی مولکول‌های پلیمر می‌شوند.

پژوهشگران با استفاده از انواع خاص مولکول‌های هیدروکربنی تحت عنوان آلکان‌ها موجب شکسته شدن پیوندهای قوی پلی اتیلن و جدا کردن مولکول‌های پلیمر و تبدیل آن به دیگر ترکیبات مفید می‌شوند. با استفاده از آلکان‌ها به عنوان واسطه، انواع مختلف پلی اتیلن با وزن‌های مولکولی متفاوت می‌تواند به سوخت‌های مایع مفید و موم‌ها تبدیل شود.

به گفته یکی از پژوهشگران تیم “پلاستیک‌های سنتزی یک بخش اساسی از زندگی مدرن هستند، اما استفاده ما از آنها در حجم‌های بزرگ مشکلات جدی زیست محیطی ایجاد کرده است. هدف ما از طریق این پژوهش ها رسیدگی به مسئله آلودگی‌های پلاستیکی و همچنین دستیابی به نتایج مثبت برای ایجاد یک منبع جدید سوخت مایع بود.”

همچنین آلکان‌ها با افزودنی‌های پلی الفینی مختلف سازگار می‌باشد و می‌تواند زباله‌های پلاستیکی رایج نظیر بطری‌های پلی اتیلنی، کیسه‌ها و فیلم‌ها را حتی بدون پیش تصفیه به سوخت‌های مایع تبدیل کنند. آلکان‌ها از محصولات جانبی پالایش نفت می‌باشند و به راحتی قابل دسترس می‌باشند.

پلی اتیلن ساده‌ترین نوع پلیمر است و متداول ترین فرم تجاری در دسترس در بین پلاستیک‌ها می‌باشد و برای کیسه‌های مواد غذایی، بطری‌‌های شامپو، اسباب بازی کودکان و حتی جلیقه‌های ضد گلوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مطالعه مشترک بین آمریکا و چین هنوز هم کار بر روی موضوعاتی نظیر افزایش فعالیت کاتالیستی و طول عمر، کاهش هزینه و توسعه فرآیندهای کاتالیستی برای بازیافت زباله‌های پلاستیکی دیگر ادامه خواهد داشت.

دانلود کامل مقاله:

Efficient and selective degradation of polyethylenes into liquid fuels and waxes under mild conditions

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است