خانه علمی پژوهشی پوشش جدید برای بطری‌های پلاستیکی

پوشش جدید برای بطری‌های پلاستیکی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو موفق به ایجاد پوششی برای داخل بطری‌های پلاستیکی شده‌اند که باعث می‌شود آخرین قطره صابون یا ماده شوینده به راحتی از آن خارج شود.

بطری‌های پلاستیکی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت این تکنیک شامل پوششی با ساختارهای y شکل میکروسکوپی می‌باشد، که این ساختارها از نانو ذرات کوچک سیلیکا یا کوارتز ساخته شده است.

به گفته یکی از پژوهشگران تیم پژوهشی ساخت لایه ای که بتواند سس قرمز را از بطری خارج کند در مقایسه با فرایند مورد نیاز برای خارج کردن صابون از بطری بسیار بی اهمیت می‌باشد. لایه پوششی جدید به صورت کلی همه نوع مایعات را دفع می کند ولی دفع مواد شوینده‌ای مانند شامپو و صابون بسیار دشوار می‌باشد.

این تکنیک برای پلاستیک معمول مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی و کالاهای خانگی (نظیر پلی پروپیلن) کاربرد دارد.

کلید انجام این کار را می توان فعالیت بر روی کاهش کشش سطحی دانست. در سس‌های کچاپ و دیگر سس‌ها، حجم بالایی از آب وجود دارد که موجب می شود این مواد پتانسیل بیشتری برای چسبیدن به یکدیگر نسبت به چسبیدن به پلاستیک را داشته باشند. با این وجود موادی مانند شامپو و صابون دارای کشش سطحی بسیار کمی هستند که موجب می شود به راحتی به بدنه پلاستیکی بطری ها بچسبد.

پوشش جدید2

با مخلوط کردن سیلیس و حلال، سطح پلی پروپیلن هنگامی که پلاستیک مجدد سخت می‌شود نرم خواهد شد. هدف از این پروژه ایجاد بطری‌های پلاستیکی ارزان، موثر و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

با توسعه بیشتر این تکنیک نه تنها برای بطری‌های شامپو بلکه برای محصولاتی پلاستیکی دیگر که نیاز به تمیز کردن دارند نظیر دستگاه‌های پزشکی یا کاتترها کاربرد خواهد داشت.

دانلود کامل مقالهDurable superoleophobic polypropylene surfaces

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است