خانه علمی پژوهشی ساخت ربات سایبورگ با عضله حلزون دریایی

ساخت ربات سایبورگ با عضله حلزون دریایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا: محققان دانشگاه کیس‌وسترن رزرو با استفاده از عضله حلزون دریایی در یک بدنه پلیمری چاپی سه‌بعدی توانسته‌اند یک ربات کوچک به طول پنج سانتیمتر تولید کنند که از کاربردهای زیادی برخوردار خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌نت، محققان در مقابل عملگرهای سفت، به دنبال یک ربات نرم و انعطاف‌پذیر بودند. از این رو از عضله استفاده کردند که منبع سوخت خود را داشته و از توان وزنی بالاتری برخوردار است. حلزون دریایی نیز یک موجود وفق‌پذیر است و می‌تواند تغییرات دمایی، شوری و دیگر متغیرهای محیطی مانند فشار عمق را تحمل کند.Syborg

محققان این ربات را با استفاده از کل توده باکال یا عضله I2 در دهان حلزون دریایی کالیفرنیا و یک بدنه پلیمری نرم ساخته‌اند. عضله این ربات در اثر اعمال یک میدان الکتریکی خارجی، منقبض و منبسط شده و بازوهای ربات را حرکت می‌دهد.

ربات مذکور اکنون تنها می‌تواند چهار میلیمتر در دقیقه حرکت کند. اما محققان تصمیم دارند یک نسخه پیچیده‌تر را با استفاده از غدد گانگلیون بسازند که سیگنال‌ها را از مغز به عضلات انتقال می‌دهند.

به گفته آن‌ها، عضله با گانگلیون می‌تواند حرکات بیشتر و پیچیده‌تری را انجام بدهد و همچنین توانایی یادگیری دارد.

محققان همچنین از کلاژن پوست حلزون برای ساخت یک داربست استفاده کردند تا بدنه پلیمری را برای یک ربات کاملا ارگانیک بر روی آن تولید کنند.

در آینده، ربات‌های این چنینی می‌توانند برای حفاظت از محیط زیست و ماموریت‌های تحقیقاتی در اقیانوس به کار گرفته شوند. به دلیل ارگانیک بودن این ربات‌ها، تولید آن‌ها ارزان است و آلایندگی برای محیط زیست نخواهند داشت.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است