خانه خبر افزایش ضریب بهره وری پنل های خورشیدی به وسیله آرایش یافتگی نوین در پلیمر ها و فولرن* ها

افزایش ضریب بهره وری پنل های خورشیدی به وسیله آرایش یافتگی نوین در پلیمر ها و فولرن* ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

مرجع پلیمردربازارایران :یافته های جدید دانشمندان در دانشگاه UCLA (دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس) نشان میدهد هنگامی که اجزای تشکیل دهنده پنل خورشیدی مانند اجزای گیاهانی که انرژی خورشیدی را دریافت میکنند، کنار هم جمع آوری شود این امر قابلیت شکافته شدن بارهای مثبت و منفی را به صورت پایدار برای دوره های زمانی چندین هفته ای ممکن میسازد. شایان ذکر است که پنل های خورشیدی فعلی قادر به ذخیره بارها فقط برای یک میلیونیوم ثانیه هستند.

دانشمندان آرایش جدیدی از اجزاء سل خورشیدی اختراع کرده اند، این سل خورشیدی از مجموعه هایی که شامل پلیمرهای دهنده بار و مولکولهای کربن که به صورت کروی نظم یافته اند تشکیل شده است، این کربنها به عنوان فلورن یا باکی بال ها شناخته شده اند که به عنوان پذیرنده بار (بنفش، قهوه ای) عمل میکنند.

پلیمربه گفته Sarah Tolbert پرفسور شیمی دانشگاه UCLA و یکی از مولفین اصلی تحقیق در پدیده فتو سنتز، گیاهانی که در معرض نور خورشید هستند از ساختارهای آرایش یافته با دقتی بسیار در مقیاس نانو در داخل سلولهایشان برای جداسازی بارها – کشیدن الکترون ها از مولکولهای شارژ شده با بار مثبت باقیمانده- استفاده میکنند و بارهای مثبت و منفی را به صورت جدا شده نگه می دارند””.جداسازی، کلیدی برای ساختن فرآیند بهینه سازی می باشد.”

در سل های خورشیدی سقفی، برای مهار انرژی خورشیدی از سیلیکون استفاده می شود. سیلیکون ها مواد گران قیمتی هستند در حالی که پلاستیک ها و دیگر مواد استفاده شده از نظر قیمتی بسیار ارزان تر هستند.

استفاده از  رشته های پلیمری

سیستم طراحی شده توسط محققان UCLA ساخته شده از رشته های پلیمری می باشد که ساختار بلوک های پلاستیک را شکل می دهد. نور خورشید توسط این رشته ها جذب و الکترونها را به سمت فلورن عبور می دهد. الکترونها در پلیمر ها توسط فلورن های درونی ساختار گرفته می شود و به سمت فلورن های بیرونی تر انتقال داده میشود.این امر موجب میشود که الکترونها از ساختار پلیمر تا هفته ها جدا نگه داشته شود.

منبع: azom.com

فولرن* : فولرن (به انگلیسی: Fullerene) یکی از دگرشکلهای مصنوعی عنصر کربن است.که از گرما دادن به گرافیت ساخته میشود. به جهت شباهت شکل آن به توپ فوتبال، به آن باکی بال (BuckyBall) نیز میگویند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است