خانه خبراخبار اقتصادی افزایش 30 درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی پس از برجام

افزایش 30 درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی پس از برجام

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشيمي

مرجع پلیمر در بازار ایران: فرزان گلچین رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره صادرات این اتحادیه گفت: ما در حال حاضر مواد پلیمری و غیر مایعات را از پارس جنوبی و ایلام به کشورهایی مثل افغانستان عراق و مابقی به بازار خلیج فارس ارسال می‌کنیم که بخشی جذب پالایشگاه‌های کشورهای همسایه می‌شود و بخشی نیز به کشورهایی مثل سنگاپور فرستاده می‌شود.

محصولات پتروشيمي

وی افزود: بیشتر محصولات صادراتی ما به کشور‌های CIS ارسال می‌شود و بخشی به اروپا و مابقی مایعات نیز در حوزه خلیج فارس و آسیای دور مصرف می‌شود. گلچین درباره تغییر اوضاع صادرات پس از برجام اظهار داشت: بعد از برجام بیشتر برای صادرات در بخش‌های دولتی گشایش حاصل شده اما برای بخش خصوصی نیز تغییراتی حاصل شده است و در مجموع پس از برجام اختلاف و تغییر ۳۰ درصدی برای ما ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه کماکان مشکلات بانکی ما پابرجاست، گفت: ما عمدتا برای تبادل پول مشکل داریم در برخی جا‌ها توانستیم با بانک‌های متوسط و بانکهایی که در ایالات متحده یا شعبه ندارند و یا شعبات کوچکتری دارند و امکانات محدودی را در اختیار ما گذاشته‌اند، توافقاتی حاصل کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: ما در حال حاضر بیشتر بدنبال احیای بازارهای قبل از برجام هستیم که به سبب شرایط پیش آمده به طور اتوماتیک از بین رفت و نتوانستیم طبق شرایط عرف بین المللی کالا صادر کنیم و یا دریافت و پرداخت‌ها صورت گیرد.

وی یادآور شد: ما بیشتر به دنبال بازار اروپا هستیم که در شرایط فعلی بدست آوردن این بازار کار زیادی می‌برد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است