خانه خبر ساخت شناور کامپوزیتی ضد غرق در کشور

ساخت شناور کامپوزیتی ضد غرق در کشور

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

متخصصین صنایع کشورمان موفق به ساخت یک شناور ماهیگیری کامپوزیتی با قابلیت ضد غرق و مزایای مضاعف نسبت به شناورهای رایج شدند.
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)؛ ابوطالب صالحی، مدیر بازرگانی شرکت هفت دریای تیوا در این ارتباط اظهار کرد: شرکت ما یک شرکت فعال در زمینه صنعت هوایی کشور است که برای ساخت انواع شناورها نیز طرح داده است. شناور کامپوزیتی

وی با اشاره به ساخت یک نوع شناور صیادی با قابلیت ضد غرق، افزود: این قایق ماهیگیری تماما کامپوزیت است و قصد داریم تغییراتی در صنعت دریایی کشور ایجاد کنیم.
مدیر بازرگانی شرکت هفت دریای تیوا خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات میدانی و نیازسنجی انجام شده، دریافتیم که صنعت دریایی کشورمان در تمامی بخش‌ها نیاز به پیشرفت دارد اما قشر ماهیگیر ما نیاز بیشتری به کمک دارد.
صالحی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر ماهیگیرانی که با قایق اقدام به صید می‌کنند، هیچ کدام از امکانات رفاهی را در شناورهای کنونی ندارد، اما در شناور ساخته شده جای استراحت برای دو نفر و سرویس بهداشتی مناسب در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دارا بودن مخزن نگهداری ماهی به میزان 750 کیلوگرم، از دیگر مزایای این شناور است، گفت: با توجه به اشرافی که در بحث کامپوزیت داشته‌ایم، این محصول را پنج سال گارانتی کرده‌ایم.
مدیر بازرگانی شرکت هفت دریای تیوا تصریح کرد: تست‌های این شناور که هشت متر طول و سه مترعرض دارد، انجام شده و قیمتی حدود 200 میلیون ریال دارد که قصد داریم آن را به تولید انبوه برسانیم.
صالحی با اشاره به برخی دیگر از ویژگی‌های این شناور ضد غرق، بیان کرد: تستهای انجام شده سرعتی حدود 21 مایل را نشان داده که البته با کاهش وزن 1100 کیلوگرمی شناور، تا 29 مایل نیز قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه این شناور با استقبال زیادی روبرو شده و امکان تولید انبوه آن برای هر فروند پنج روز، میسر است، اظهار کرد: نمونه بعدی هفت متر طول و 260 سانتیمتر عرض دارد که علاوه بر ویژگی‌های یاد شده، سرعتی حدود 29 مایل را خواهد داشت.
صالحی با اشاره به اینکه نمونه اولیه این شناور در بندر دیر بوشهر به آب اندازی شده است، افزود: این شناور از نوع کاتاماران است و شرکت هفت دریای تیوا طرح و ساخت شناورهای کلاس بالاتر از کاتاماران(تری ماران با موتور دیزل) را در برنامه دارد.
منبع: mana.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است