خانه خبراخبار علمی پژوهشی کالریمتری روبشی تفاضلی با دمای مدوله شده

کالریمتری روبشی تفاضلی با دمای مدوله شده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کالریمتری

ممرجع پلیمردربازارایران : کالریمتری روبشی تفاضلی با دمای مدوله شده (MTDSC) از دسته تکنیک هایی است که در آن مدولاسیون دما بر روی یک شیب خطی گرمادهی یا خنک کاری جایگذاری می شود و منجر به یک جریان حرارتی مدوله شده می گردد.

MTDSC امکان جداسازی رویدادهای حرارتی رویهم افتاده را می دهد. یکی از بهترین و ابتدایی ترین تکنیک های MTDSC، تکنیک MDSC توسط TA است.

بطور عمومی، استفاده از MTDSC باعث جدایی اثرات برگشت پذیر و غیر برگشت پذیر ناشی از جریان حرارتی کل میشود. جریان حرارتی کل، مجموعی از تمام رویدادهای حرارتی میباشد و مشابه جریان حرارتی مشاهده شده در DSC مرسوم است. جریان حرارتی برگشت پذیر شامل رویدادهای حرارتی است که به تغییر در سرعت شیب پاسخ می دهند. ظرفیت حرارتی و انتقال شیشهای از این دست هستند.

بطور عکس، آن دسته از رویدادهایی که از مدولاسیون در سرعت شیب پیروی نمی کنند در زمره جریانات حرارتی برگشت ناپذیر قرار می گیرند. برای ترموست ها (گرماسخت ها)، فرایند گرمازای پخت و فرایند گرماگیر آسودگی آنتالپی را می توان نام برد.

MDSC دارای پارامترهای بیشتری از DSC مرسوم میباشد. این پارامترها شامل دامنه، دوره و سرعت شیب است (که به آن سرعت گرمادهی یا خنک کاری هم می گویند). دامنه، ارتفاع پیک دمای مدوله شده به °C است و دوره، مدت زمانی لازم برای کامل شدن یک چرخه مدلاسیون، به ثانیه میباشد.

MDSCperiod_thumb

در انتخاب شرایط برای یک دور MTDSC، هفت گزینه سرعت شیب امکان پذیر است:

سه گزینه گرمادهی ، سه گزینه خنک کاری ، و مدولاسیول حول یک دمای واحد که از آن به حالت شبه همدما یا QiDSC یاد می شود. اولین حالت گرمادهی حالت گرمادهی صِرف است که معمولا برای اسکن های اولیه استفاده می شود.

امکان دوم، دادن گرما همراه با مقداری سرمایش است (اگرچه سرعت میانگین کلی بیانگر گرمادهی است). انتخاب آخر مدولاسیون است که در کمترین سرعت خود به گرمادهی صفر می رسد و بنابراین منجر به یک منحنی با تعاریف بیشتری نسبت به حالت گرمادهی صرف می گردد.

جزییات بیشتر را می توانید در آدرس زیر بیابید.

منبع :polymerinnovationblog.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است