خانه علمی پژوهشیپروژه های علمی پژوهشی استفاده از پلاستیک بازیافتی برای قلم چاپ سه‌بعدی

استفاده از پلاستیک بازیافتی برای قلم چاپ سه‌بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا: قلم‌های چاپ سه‌بعدی مدتی است که به بازار آمده‌اند و رشته‌های پلاستیکی را به ژلی تبدیل می‌کنند که در مواجهه با هوا خشک می‌شوند اين تکنولوژی اگرچه بسیار جالب است ولی پرهزینه هم است. پروژه “Renegade ” که در حال حاضر در سایت منبع‌یابی کیک‌استارتر قرار دارد، مساله هزینه و ضایعات چاپ را با یک قلم چاپ سه‌بعدی حل کرده که با پلاستیک بازیافتی خانگی مانند بطری و کیسه پلاستیکی کار می‌کند. 

هزینه زیاد مواد مصرفی

دانیل ادواردز، مخترع این قلم اظهار کرد: ما اغلب از چاپ سه‌بعدی برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنیم که نیاز به خرید رشته‌های استاندارد گران دارد. برای مثال، پس از خرید یک قلم 100 دلاری باید رشته‌های آن‌ها را با هزینه 10 دلار تهیه کنید.

وی همچنین کوهی از بطری‌ها و کیسه‌های پلاستیکی استفاده شده را در نظر داشت که به شدت محیط زیست را آلوده می‌کنند.

3D Pen

ترکیب این دو نگرانی باعث ابداع قلم چاپ سه‌بعدی Renegade” ” شد. ادواردز برای پر کردن قلم با پلاستیک بازیافتی یک دستگاه دیگر موسوم به “ChupaCut ” را معرفی کرده که می‌تواند بطری‌های پلاستیکی را به نوارهای قابل چاپ سه‌بعدی تبدیل کند.

البته یکی از معایب اتکا بر پلاستیک‌های قدیمی برای چاپ سه بعدی این است که طرح‌های رنگی بشدت محدود هستند. خوشبختانه” Renegade ” می‌تواند مانند سایر قلم‌های سه‌بعدی از رشته‌های استاندارد نیز استفاده کند.

در حال حاضر این دو محصول با هم در سایت کیک‌استارتر با قیمت 99 دلار به فروش می‌رسند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است