خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت جوهر زیستی برای چاپ بافت‌های زنده

ساخت جوهر زیستی برای چاپ بافت‌های زنده

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

ساخت یک نوع جوهر زیستی آزمایشی به دانشمندان دانشگاه بریستول امکان داده که بافت‌های زنده انسانی را با موفقیت چاپ کنند. این گروه از محققان نتایج تحقیق خود را در مجله Advanced Healthcare Materials, به چاپ رسانده و بر این باورند که این جوهر زیستی جدید می‌تواند بافت‌هایی چاپ کند که با سلول‌های بدن سازگار بوده و قابلیت ادغام شدن با بافت‌های زنده بدن فرد را دارند. جوهر زیستی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از میستریوس یونیورس، جوهر زیستی جدیدی که در این مقاله توصیف شده در مقایسه با سیستم‌های ژله‌ای تک جزیی مزایای زیادی دارد.

این جوهر زیستی از دو پلیمر متفاوت مشتق شده است: یک پلیمر آلی که از جلبک‌های دریایی به دست می‌آید و یک پلی ژله‌ای مصنوعی که در وسایل پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند جذب خون شود. این فرمول خاص به بافت‌های چاپ شده امکان می‌دهد تا به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و با هر شکل سطحی به هم متصل شوند و در عین حال به اندازه کافی محکم باشند که در خارج از بدن مورد استفاده قرار بگیرند.

این جوهر زیستی از یک چاپگر سه‌بعدی با قدرت تفکیک بسیار بالا که می‌تواند اندام‌ها و بافت‌های کارکردی بدن را چاپ کند خارج می‌شود. محققان با استفاده از این جوهر یک حلقه از غضروف نای را ظرف مدت پنج هفته چاپ کردند. بافت‌ها حتی می‌توانند با استفاده از سلول‌های بنیادی انسان چاپ شوند. وقتی پلیمر مصنوعی حل می‌شود تنها سلول‌های باقی مانده سلول‌های جلبکی آلی و سلول‌های بنیادی هستند.

بر اساس گفته دانشمندان این جوهر زیستی گام بزرگی به سوی چاپ بافت‌های زنده محسوب می‌شود و حتی می‌تواند امکان چاپ یک اندام کامل و دیگر بخش‌های بدن را در محیط آزمایشگاهی فراهم کند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است