خانه خبر بهبود اتصال ایمپلنت‌های پلیمری به استخوان توسط پوشش‌ فیلمی زیست فعال

بهبود اتصال ایمپلنت‌های پلیمری به استخوان توسط پوشش‌ فیلمی زیست فعال

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران موفق به پوشش دهی ایمپلنت‌های پلیمری با یک فیلم زیست فعال شده‌اند که باعث افزایش قابل توجهی در پیوند بین ایمپلنت و محیط اطراف استخوان در مدل حیوانی شده است. این پیشرفت باعث بهبود سرعت موفقیت چنین ایمپلنت‌هایی که اغلب در جراحی ستون فقرات استفاده می‌شود شده است. این پروژه پژوهشی توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، دانشگاه کمبریج و دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو انجام شده است.

ایمپلنت‌های پلیمری

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت پلیمری که در اینجا استفاده می‌شود پلی اتر اتر کتون (PEEK) می‌باشد که از لحاظ خواص مکانیکی شبیه به استخوان است. با این وجود PEEK به خوبی به استخوان پیوند نمی‌خورد. بدین منظور، پژوهشگران PEEK را با موادی به نام هیدروکسی آپاتیت (HA) (که شامل کلسیم فسفات است و به خوبی به استخوان متصل می‌شود) پوشش دادند، که قابلیت پوشش بر روی کل سطوح ایمپلنت را دارا می‌باشد.

اولین قدم دراین روش جدید، پوشش ایمپلنت با یک غشاء نازک (yttria-stabilized zirconia (YSZ بود و مرحله دوم استفاده از پوشش HA می‌باشد. سپس پژوهشگران لایه HA را با ماکروویو گرم کردند. لایه YSZ به عنوان یک سپر حرارتی عمل می کند و از ذوب PEEK جلوگیری می‌کند. در عین حال حرارت دادن به HA، یک ساختار کریستالی تشکیل می‌شود که باعث پایداری آن در بدن می شود، به این معنی که فسفات کلسیم آهسته تر حل خواهد شد و به استخوان اطراف متصل می شود.

نتایج نشان داد که این روش جدید باعث بهبود تثبیت ایمپلنت در بدن می‌شود که نتیجه آن کاهش احتمال سست شدن ایمپلنت بعد از عمل جراحی و عدم نیاز به جراحی مجدد برای تعویض می‌باشد.

دانلود کامل مقاله:

Hydroxyapatite coating on PEEK implants: Biomechanical and histological study in a rabbit model

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است