خانه علمی پژوهشی طراحی و ساخت مبدل آلودگی به کود اوره در صنعت پتروشیمی

طراحی و ساخت مبدل آلودگی به کود اوره در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا: بهروز سلیمی  ‌اظهار کرد: این مبدل روزانه 100 تن آمونیاک حاصل از تجزیه آلودگی‌های صنعت پتروشیمی را به کود اوره تبدیل می‌کند.  وی افزود : این سامانه با عنوان «ریکاوری co2 یا «بازگشت دود به چرخه تولید»، با بکارگیری طرح ملی همگرایی صنعتی به عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی، به سفارش پتروشیمی کرمانشاه، در آن کارخانه نصب شد.

پتروشیمی

سلیمی هزینه طراحی و ساخت سامانه تبدیل co2 به کود اوره را 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سرمایه اولیه این طرح پس از دو سال بازگردانده می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این ساخت سامانه ریکاوری  co2 در انحصار کشورهای کانادا ، ژاپن و آمریکا بود اما این مبدل که با همکاری صنعتگران استان‌های مرکزی، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی ساخته شده است 30 درصد مصرف انرژی کمتر و قابلیت فعالیت با مصرف 25 درصد مواد اولیه کمتر دارد .

مدیر این طرح صنعتی با اشاره به افزایش پنج درصدی تولید پتروشیمی کرمانشاه با استقرار این سامانه، پیش‌بینی کرد: با بهره‌برداری از این مبدل، سالانه از انتشار 40 هزار تن آلودگی و گازکربنیک به هوا جلوگیری شود.

سلیمی تاکید کرد: این سامانه از طرح‌های دانش بنیان دارای ثبت ملی و چهار بخش اصلی جذب، پالایش، انحلال و تبدیل آن دارای گواهی نامه‌های ثبت اختراع جداگانه هستند.

وی گفت: مرکز تحقیقاتی صنعتی طراحی و ساخت مبدل‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، طراحی و ساخت مبدل نیروگاه بعثت تهران را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است