خانه علمی پژوهشی روبات پلاستیکی با انعطاف بالا

روبات پلاستیکی با انعطاف بالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
روبات پلاستیکی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از  خبرگزاری مهر، محققین دانشگاه Rutgers آمریکا روبات پلاستیکی کاوشگری را طراحی کرده اند که بر خلاف سایر روبات های فعلی دارای یک موتور انعطاف پذیر و نرم است و می تواند بر روی سطوح ناهموار و داخل آب حرکت کند.

Plastic Robot

به گفته سازندگان این روبات پلاستیکی منحصر به فرد از آن می توان برای عملیات امداد و نجات و حتی مامورت اکتشاف اعماق فضا نیز استفاده کرد. طراحی این روبات پلاستیکی ساده اما از کارایی بالایی برخوردار است. در واقع زمانیکه اجزای یک روبات از مواد سخت تهیه می شوند دارای ساختاری پیچیده خواهند بود اما این نمونه جدید با ترکیب خاص خود از سایر روبات ها متمایز می شود. این روبات از پلاستیک سیلیکن ساخته شده و تقریبا یک میلیون بار از آلومینیوم نرم تر و هیچ فلزی در آن بکار نرفته است.

این روبات به دلیل نداشتن هیچ نوع فلزی برای کاوش در مناطقی با میدان الکترومغناطیسی مناسب است. همچنین محرک های دوار نرم با استفاده از فناوری چاپگر سه بعدی و لیتوگرافی نرم در داخل چرخ و محور این روبات مونتاژ شده اند. در داخل چرخ ها کیسه های هوا وجود دارد که با باد و خالی شدن موجب حرکت کاوشگر می شوند.

شرح کامل این فناوری در نشریه  Advanced Materials منتشر شده است.

منبع : https://www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160628122830.htm

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است