خانه خبر ماژول‌های نوری گرافن برای انتقال بیشتر و سریع‌تر داده‌ها

ماژول‌های نوری گرافن برای انتقال بیشتر و سریع‌تر داده‌ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن
مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کربن ساینس (Carbon science) در حوزه فناوری‌های مبتنی بر گرافن فعالیت دارد. این شرکت اخیراً اعلام کرده که قرارداد همکاری خود را برای حمایت از تحقیقات با دانشگاه کالیفرنیا تمدید کرده است.
در این قرارداد جدید، این شرکت به دانشگاه کالیفرنیا اجازه می‌دهد تا تحقیقات خود در حوزه ساخت ماژول‌های نوری سریع مبتنی بر گرافن را ادامه دهد.  ماژول نوری یک قطعه نوری مهم است که برای کدگذاری و انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرافن به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد می‌تواند برای انتقال سریع اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.  براساس خواص بنیادین گرافن، این ماده برای دستکاری نور نیز قابل استفاده است و می‌توان از آن برای انتقال اطلاعات کدگذاری شده استفاده کرد.
گرافن
در راستای توسعه ماژول‌های نوری گرافن ارزان، سریع و کارا، شرکت کربن ساینس  با دانشگاه کالیفرنیا همکاری می کند.
این دانشگاه در حوزه علوم محاسباتی، زیست‌فناوری، فناوری‌ نانو و فیزیک پیشرو است.  از ژانویه 2016 یک برنامه تحقیقاتی مشترک میان این شرکت و دانشگاه کالیفرنیا آغاز شده است. با تمدید این برنامه تحقیقاتی مشترک، این تیم می‌تواند نمونه اولیه دستگاه مورد نظر خود را تولید کند و اندازه‌گیری‌های مختلفی را با آن انجام دهد تا با این کار اثربخشی این ابزار تعیین‌ شود.
بیل بیفوز مدیرعامل شرکت کربن ساینس می‌گوید: معتقدیم که دنیا در آستانه عصر جدید محاسبات ابری است؛ جایی که نیاز بیشتری به تبادل اطلاعات وجود دارد، بسیار هیجان‌انگیز است که می‌بینیم تحقیقات ما در حال پیشرفت بوده و ما براساس پیش‌بینی‌های خود در حال جلو رفتن هستیم.
فناوری اپتیک الیافی که چارچوب اصلی اینترنت است، می‌تواند انفجاری در داده‌های موجود در اینترنت ایجاد کند، به همین دلیل باید محدودیت‌های فعلی انتقال اطلاعات را کنار زد و در این مسیر ماده‌ای جادویی نظیر گرافن می‌تواند مفید باشد. این شرکت معتقد است که می‌تواند از گرافن برای تبادل سریع اطلاعات استفاده کرد و به نیاز روزافزون انتقال اطلاعات برای دیدن فیلم‌هایی با کیفیت بالا پاسخ داد.
منبع :www.prnewswire.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است