خانه علمی پژوهشی سیستم‌های رباتیکی نرم (انعطاف‌پذیر)

سیستم‌های رباتیکی نرم (انعطاف‌پذیر)

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ربات انعطاف پذیر

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری مهر، گروهی از محققان دانشگاه‌های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با حمایت بنیاد ملی علوم آمریکا پروژه بزرگی را به پیش می‌برند که در آن سیستم‌های متنوع رباتیکی نرم (انعطاف‌پذیر) تولید می‌شود. این دستاورد با استفاده از تازه‌ترین نوآوری‌های صورت گرفته در عرصه چاپ سه‌بعدی ارائه شده است.

ربات انعطاف پذیر

اکنون محققان امیدوارند که از نتایج این دستاورد به عنوان گام جدی جهت تولید ماهیچه‌های رباتیکی در آینده‌ای نه چندان دور استفاده کنند. اگرچه فناوری ربات‌ها چندان جدید نبوده و به دهه‌‌ها قابل باز می‌گردد اما انعطاف‌پذیر نبودنشان همواره به عنوان یک چالش بزرگ بر سر راه توسعه کاربردی آنها مطرح بوده است. اما در سال‌های اخیر گشایش‌های جدیدی در این عرصه صورت گرفته و تلاش‌هایی برای تولید ساختار‌های رباتیکی انعطاف پذیر انجام شده است. بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که ربات‌ها به مراتب بهتر از قبل جنبه کاربردی داشته باشند.

برای آنکه ایده ربات‌های نرم محقق شود به ماهیچه‌‌های رباتیکی نیاز است و این همان دستاوردی است که در پروژه اخیر حاصل شده است. استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی کار را برای محققانی که این ایده را دنبال می‌کنند بسیار ساده کرده است. آنها از مدت‌ها پیش به دنبال مواد مخصوصی بود‌هاند که همچون ماهیچه‌‌های واقعی، استحکام و قدرت کشسانی بالایی داشته باشند و در عین حال بتوان آنها را به طور الکترونیکی کنترل کرد.

محققان اکنون از موادی موسوم به «کامپوزیت‌های پلیمری – فلزی یونی» برای این منظور استفاده می‌کنند. موفقیت در این پروژه می‌تواند به تحقق رؤیای اندام‌های مصنوعی رباتیکی نرم منجر شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است