خانه شرکت های پتروشیمی شرکت پتروشیمی جم

شرکت پتروشیمی جم

توسط مدیر سایت
0 نظرات

شرکت پتروشیمی جم (سهامی خاص) در تاریخ 1379/6/9 تحت شماره 32285 در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1379/6/25 شخصیت حقوقی شرکت از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تغییر یافت. در حال حاضر شرکت پتروشیمی جم با سرمایه 9,600 میلیارد ریال 49 درصد سهام شرکت پلی پروپیلن جم و 100درصد سهام شرکت جم صنعت‌کاران را تحت تملک دارد.
از تاریخ 1379/6/9 اجرای طرح‌های الفین دهم از طرح‌های برنامه پنج ساله سوم توسعه صنایع پتروشیمی بنابر مصوبه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت پتروشیمی جم (سهامی خاص) در مرحله قبل از بهره برداری واگذار شد. اجرای این طرح بمنظور دستیابی به بخشی از اهداف برنامه توسعه صنعتی کشور بوده که اهم آن به شرح ذیل میباشد:

افزایش درآمد مالی و ارتقاء سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی کشور.
توسعه صادرات و فرآورده های نفتی و پتروشیمیایی و افزایش سهم نسبی حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای.
استفاده بهینه از منابع هیدروکربنی و در نتیجه ایجاد ارزش افزوده بیشتر.
ارتقاء سطح دانش فنی در زمینه های مهندسی و ساخت تجهیزات.
ایجاد اشتغال.
افزایش توان اجرایی کشور.
بر اساس تجدید نظر نهایی بودجه مصوب، برآورد کل سرمایه گذاری اجرای طرح شامل 1585 میلیون دلار بودجه ارزی و 11185 میلیارد ریال بودجه ریالی بوده است.

جایگاه شرکت در صنعت

پتروشیمی جم به لحاظ ظرفیت یک از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی کشور است. این مجتمع دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را در اقتصاد ایران متمایز می‌سازد:
واحد الفین مجتمع پتروشیمی جم با ظرفیت تولید 1.320.000 تن اتیلن و 306 هزار تن پروپیلن در سال، یکی از بزرگترین واحدهای الفین درکشور و جهان است. در ساخت این واحد از تکنولوژی‌های روز استفاده شده و در انتخاب ظرفیت‌ها هم، مقیاس جهانی رعایت شده است.
از خصوصیات منحصر به فرد واحد الفین مجتمع پتروشیمی جم، نسبت به دیگر واحدها، ظرفیت بالای تولید و امکان بهره‌وری از کوره‌های دو منظوره است که آن را قادر می‌سازد تا از هر دو خوراک مایع و گاز استفاده نماید.
واحد HDPE شرکت پتروشیمی جم با تولید سالانه 300.000 تن محصول، یکی از بزرگترین واحدهای پلیمری در ایران است. این واحد علاوه بر قابلیت تولید 26 گرید اصلی، توانایی تولید گرید‌های مشکی، زرد، آبی و نرمال را نیز دارد. این ویژگی ها در داخل کشور منحصر به پتروشیمی جم و سطح جهان کم نظیر است.
واحد LLDPE پتروشیمی جم با تولید سالانه 300.000 تن محصول، یکی از بزرگترین واحدهای پلیمری در ایران است. ظرفیت اکسترودر این واحد 42 تن در ساعت بوده و توانایی تولید بیش از 54 گرید متفاوت محصول را داراست.
واحد بوتادین با ظرفیت تولید 115.000 تن در سال از نظر تولید، درجه خلوص و کیفیت محصول یک واحد نمونه در سطح کشور می‌باشد. و جزء واحدهای بسیار با ارزش پتروشیمی جم می‌باشد.

[mks_button size=”large” title=”شرکت پتروشیمی جم” style=”squared” url=”http://www.jpcomplex.ir/” target=”_self” bg_color=”#81d742″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است