خانه خبراخبار اقتصادی معاملات محصولات پلیمری در ماه رمضان با رونق همراه شد

معاملات محصولات پلیمری در ماه رمضان با رونق همراه شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پلیمری

معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت شرایطی مشابه با دو هفته قبل را دنبال کرد، به طوری که شمار زيادي از کالاها با استقبال خريداران مورد معامله قرار گرفت که در صدر آنها محصولات پی وی سی قرار داشت.

محصولات پلیمری

به گزارش مرجع پلیمر د ربازار ایران به نقل از  بورس کالای ایران، به گفته فعالان بازار، مشکلات تولید و عرضه پی وی سی ها و کمبود این کالاها در بازار داخل از دلایل رشد تقاضا برای این محصولات است.

به این ترتیب اکثر گریدهای عرضه شده با افزایش تقاضا در هفته گذشته روبه رو شده و پی وی سی ها با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

پلی استایرن های معمولی و مقاوم، پلی اتیلن های سبک فیلم و همچنین برخی از گریدهای پلی اتیلن های ترفتالات و پلی استایرن های انبساطی نیز در هفته ای که گذشت جذابیت داشته و از این رو با رقابت از سوی خریداران مورد معامله قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان با وجود قرار گرفتن در ماه رمضان ، معاملات با رونق انجام می شود و این موضوع نشان می دهد که بازار محصولات پلیمری همچنان با تحرک روبه رو است.

با این حال معاملات پلیمرها در هفته ای که گذشت با تعادل برای پلی پروپیلن ها، پلی اتیلن های سنگین فیلم و تزریقی و همچنین پلی اتیلن های سبک خطی دنبال شد. به این ترتیب اکثر معامله گران انتظار ندارند که در کوتاه مدت شاهد تغییرات بسیار زیادی در بازار محصولات پتروشیمی باشند.

انتشار فهرست جديد قيمت مواد پلیمری و شیمیایی

هفته گذشته فهرست جديد قيمت پايه محصولات پتروشيميايي منتشر شد كه مقایسه قیمت محصولات پلیمری در تاریخ ۹ و ۲۳ خرداد نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته اند.

بیشترین افت قیمت متعلق به پلی پروپیلن های نساجی با ۴.۴ درصد کاهش بود، این کالاها از ۳ هزار و ۲۸۹ به ۳ هزار و ۱۴۵ تومان رسیده اند.  پلی پروپیلن های شیمیایی نیز ۳.۶ درصد کاهش نرخ داشت و رده دوم بیشترین افت قیمت ها قرار گرفتند، به طوری که از رقم ۳ هزارو ۸۷۸ به ۳ هزارو ۷۳۷ تومان رسیدند.

همچنین مقایسه قیمت محصولات شیمیایی در تاریخ ۹ و ۲۳ خرداد نشان می دهد که برخی از کالاها روندی افزایشی و برخی دیگر نزولی داشته اندبیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به دی اتیلن گلایکول با ۵ درصد رشد بوده است، به طوری که این کالا از رقم یک هزار و ۶۳۸ به یک هزار و ۷۲۰ تومان رسیده است.

در رده دوم افزایش قیمت نیز متانول با ۱.۵ درصد رشد و اسیدترفتالیک نیز در رده سوم رشد قیمت ها با ۱.۱ درصد قرار دارد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است