خانه تکنولوژيچسب سخت شدن سریع چسب توسط جریان الکتریکی

سخت شدن سریع چسب توسط جریان الکتریکی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت محققین دانشگاه Nanyang سنگاپور موفق به ساخت چسب جدیدی شده‌اند که با عبور جریان الکتریکی سخت می‌شود.

چسب‌های الکترو-پخت

چسب جدید یک ژل مایع می‌باشد و هنگامی که ولتاژی کمتر از 2 ولت از آن عبور می‌کند تشکیل پیوند پلیمری می‌دهد. پخت چسب به محض قطع جریان الکتریکی متوقف می‌شود. کاربران می توانند با تغییر ولتاژ و مدت زمان، انعطاف پذیری و استحکام پیوند را به خوبی تنظیم کنند.

عامل پیوند یک مایع روان سبک با ویسکوزیته پایین می باشد که این امکان را به کاربران می‌دهد تا مواد مورد اتصال را با دقت روکش و موقعیت دهی کنند. اعمال ولتاژ به ژل و سخت شدن سریع آن باعث ایجاد پیوندی قوی با خاصیت کشسانی و مقاومت برشی بالا می‌شود.

سخت شدن سریع چسب

در حال حاضر چسب‌هایی با پخت سریع که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط نور، گرما یا کاتالیست‌های شیمیایی فعال می‌شوند، که هر کدام از آن‌ها به استفاده از مواد خاص و محیط‌های مناسب محدود می‌شوند. چسب‌های فعال شده با نور برای موادی که تا حدوی شفاف هستند مناسب می باشند، در حالی که چسب‌هایی که توسط حرارت سخت می‌شوند باید در اجزایی که دارای مقاومت گرمایی می‌باشند به کار روند.

چنین چسب هاي سریع پختی به طور گسترده در تولید دستگاه‌های پزشکی، خودرو و سایر کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار مي گيرند، همچنین در اتصال دهنده‌های مکانیکی سنگین مانند پرچ، پیچ یا پیچ و مهره، کاربرد بسیار دارد.

کاربردهای بالقوه برای چسب‌های الکترو-پخت شامل دستگاه‌های بیولوژیکی می شود که برای آنها چسب های نوری یا حرارتی مشکل ساز هستند، مانند بیوالکترونیک‌ها یا الكترونيك‌هاي پلیمری كه برای اتصال به بافت زنده طراحی شده اند.

علاوه بر کاربردهای زیست پزشکی، چسب جدید می تواند در خطوط مونتاژ خودرو کارآمدتر باشد، به دلیل این که تنظيمات حرارتي چسب هزینه بالایی دارد و همچنين از نظر سخت افزاري تعمير و نگه داري آن مشکل می‌باشد.

منبع: sciencedaily

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است