خانه خبراخبار اقتصادی نقش وزارت نفت در صنعت پتروشیمی نظارتی است

نقش وزارت نفت در صنعت پتروشیمی نظارتی است

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران  به نقل از شانا، بهزاد محقق حضرتی با بیان این که تبدیل طلای سیاه به دیگر فرآورده‌ها، صنعت پتروشیمی جزو سودآورترین صنایع دنیا به شمار می‌آید، گفت: ایران باید در دو زمینه «لایسنسورها» و «تأمین مالی» با شرکتهای خارجی همکاری داشته باشد.

پتروشیمی

وی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی مانند دیگر صنایع برای رشد و توسعه نیازمند فراهم آمدن زمینه ای مناسب است، افزود: زمینه ای که اکنون انتظار می‌رود با برداشته شدنِ تحریمهای نفتی و دیگر تحریمها مهیا شده باشد.

محقق حضرتی، با بیان این که این روزها شرکتهای مختلف از شرق آسیا تا شرق اروپا پیشنهادهایی برای همکاری و پروژه‌های مشترک ارائه می‌دهند که فعالیت در بخش پتروشیمی می‌تواند جزو مهم‌ترینِ آن‌ها باشد، گفت: همکاری با شرکتهای خارجی باید بیشتر در زمینه تأمین مالی باشد.

وی با اشاره به نقش رگولاتوری وزارت نفت در عرصه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: دولت مدتهاست سعی دارد بخش خصوصی را وارد عرصه پتروشیمی کند.

عضو کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی ارزش افزوده بسیار بالایی دارد گفت: سیاستهای دولت نیز به گونه‌ای بوده که سرمایه‌گذاریها در این عرصه تنها از سوی دولت صورت نگیرد بلکه دیگر بخشها نیز به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی، درباره شرکتهای سرمایه گذار خارجی در صنعت پتروشیمی اعلام کرد: هم اکنون شرکتهای مختلفی با ایران فعالیت می‌کنند؛ برای نمونه شرکتهای ژاپنی یکی از این شرکتهایی هستند که سابقه دیرینه‌ای در صنعت پتروشیمی ایران دارند به طوری که بندر امام پیش از انقلاب با عنوان پتروشیمی ایران-ژاپن شناخته می‌شد.

محقق حضرتی با بیان این که همراهی با شرکتهای خارجی باید از جنبه‌های مختلف از مهندسی و اجرا گرفته تا تأمین مالی و کالا مورد بررسی قرار گیرد، یادآور شد:«ما در حال حاضر در بخش کالا در ایران به طور کامل خودکفا هستیم اما نیاز بالایی به لایسنس داریم.

به گزارش اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی ایران، وی ادامه داد: تعداد لایسنسورهای دنیا کمتر از انگشتان دست است و بیشتر آن‌ها در شرایط پساتحریم تمایل بالایی به همکاری با ایران دارند. به علاوه ما در زمینه تأمین مالی نیز نیاز به همکاری کشورهای پیشرفته داریم.

عضو کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران در پایان با اشاره به این که هم اکنون مدت زیادی از اجرای برجام نگذشته است، اظهار کرد: «کشورهای بسیاری در قالب هیئتهای مختلف به ایران می‌آیند که بسیاری از آن‌ها در زمینه پتروشیمی تمایل به همکاری با ایران را دارند که همه این‌ها باید از جنبه‌های مختلف بررسی شوند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است