خانه خبراخبار اقتصادی تلاش ایران برای جذب 3 میلیارد دلار سرمایه در طرح پالایشی سیراف

تلاش ایران برای جذب 3 میلیارد دلار سرمایه در طرح پالایشی سیراف

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پالایش
ایران برای پروژه سه میلیارد دلاری ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه سیراف واقع در استان بوشهر، برای جذب سرمایه های خارجی تلاش می کند.
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،علیرضا صادق آبادی، مدیر عامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف، اعلام کرد: این مجموعه پالایشی تلاش می کند 80 درصد هزینه پروژه را با جذب سرمایه های خارجی تأمین کند.
پالایش
این شرکت برای جذب سرمایه گذاران و شریکان احتمالی، در دو تا سه ماه آینده یک مناقصه برگزار می کند. به گفته صادق آبادی، شرکتهای چینی و ژاپنی برای حضور در این پروژه ابراز تمایل کرده اند.
صادق آبادی گفت: این پروژه مبتنی بر این تصمیم است که میعانات گازی تولید داخل را به فرآورده های ارزش افزوده تبدیل و از خام فروشی پرهیز کنیم؛ با وجود پیش بینی رشد عرضه نفتا، با توجه به کاربرد گسترده این ماده در محصولات پلاستیکی، تقاضای بالایی برای این محصول وجود خواهد داشت.
طرح فراگیر پالایشی سیراف، شامل هشت پالایشگاه میعانات گازی خواهد بود که هر کدام از آنها ظرفیت فراوری روزانه 60 هزار بشکه میعانات گازی را خواهد داشت
صادق آبادی اعلام کرد: این مجموعه در سه سال آینده تولید خود را آغاز می کند و در چهار سال آینده به حداکثر تولید خود می رسد. وی گفت: می توان گفت که در میان کشورهای آسیایی، ژاپن و کره جنوبی بیشترین تمایل را برای سرمایه گذاری در این پروژه نشان داده اند.
به گزارش  شبکه خبری بلومبرگ این مجموعه ها نیاز روز افزون فراورده های نفتی در بازار آسیا را هدف می گیرند و تلاش می کنند محصولات پتروشیمی خود را در کره جنوبی و ژاپن عرضه کنند.
صادق آبادی همچنین اعلام کرد ایران قصد دارد صنعت پتروشیمی خود را توسعه دهد تا بتواند محصولات پیشرفته تر، از جمله پلاستیک، تولید کند که درآمدی بیشتر از فروش محصولات خام نصیب این کشور می کند.
به گفته وی، واحدهای پتروشیمی مجموع سیراف، نفتای تولید شده در پالایشگاهها را مصرف می کنند. صادق آبادی گفت: ما قصد داریم همیشه نفتا را به صورت خام به بازارها صادر کنیم و قصد داریم نفتا را به محصولات نهایی تبدیل و این محصولات دارای ارزش افزوده را به فروش برسانیم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است