خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت سطحی با بافتی تغییر پذیر توسط چاپ سه بعدی

ساخت سطحی با بافتی تغییر پذیر توسط چاپ سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
چاپ 3بعدی

مرجع پلیمر در بازار ایران : محققان MIT موفق به ساخت سطحی با استفاده از چاپ سه بعدی شده اند که در عین صاف بودن می تواند ناهموار و برجسته باشد.

در زمان ساخت سطوح مختلف می توان سطحی را صاف یا سطحی را ناهموار تولید کرد و این کار برای محققان ساده است. اما محققان MIT در روشی جدید به ساخت سطحی دست یافته اند که می تواند هر دو قابلیت را داشته باشد.

سطچاپ 3بعدیحی که محققان با استفاده از چاپ سه بعدی موفق به ساخت آن شده اند در عین صاف و شیار دار بودن می تواند ناهموار و برجسته نیز باشد و با اعمال فشار تغییر کند. این روش جدید و در اختیار داشتن بافت سطح تغییرپذیر می تواند در کنترل رشد ناخواسته حیوانات یا موجودات روی سطح کشتی، هدایت مایعات با اندازه های میکرو یا در علم نور شناسی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از چاپ سه بعدی

بافت های مسطحی که به این شکل و با کمک چاپ سه بعدی تولید می شوند، از قابلیت تغییر برخوردارند. محققان معتقدند کشف این روش جدید نه تنها می تواند خلاقیت را به دنبال داشته باشد بلکه مسیر جدیدی را نیز پیش روی محققان برای توزیع آسان آن قرار می دهد.

عملکرد این روش بدین شکل است که در ابتدا بافت صاف و ماتریس مواد چاپ شده و انعطاف پذیر در نقاط مختلفی از پلیمرهای سخت تعبیه می شوند. سپس بعد از اینکه سازه نهایی فشرده شد، مواد نرمتر بیشتر از اجزای سخت بازدهی تغییر از خود نشان می دهند.

محققان بر مبنای این روش و با استفاده از تغییر اندازه و شکل توزیع بافت های برجسته یا ناهموار و بر پایه شبیه سازی های رایانه ای و ریاضی موفق به تولید چنین سطحی شدند. این روش اجازه می دهد تا سطوح ساخته شده در یک جهت صاف و در جهت معکوس از اصطکاک برخوردار باشند.

منبع: azom.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است