خانه خبراخبار اقتصادی ضدرقابت در بازار محصولات پتروشیمی

ضدرقابت در بازار محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشيمي

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از قطره: مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با تشریح برنامه ایران برای رفع قوانین ضد دامپینگ ترکیه و هند علیه محصولات پتروشیمی کشور، از تشکیل کارگروهی برای یکپارچه سازی صادرات محصولات پتروشیمی خبر داد.محصولات پتروشيمي

«مهدی شریفی نیک نفس درباره رقابت شرکت پتروشیمی در بازارهای خارجی و اتخاذ قوانین ضد دامپینگ علیه صادرات ایران، گفت: این اتفاق برای محصولات پلیمری ما در ترکیه رخ داده است و سایر محصولات صادراتی به هند نیز با این معضل مواجه شده اند.
وی افزود: قوانین ضد دامپینگ سبب شده است سایر رقبا از جمله شرکت های عربستانی جای ایران را در بازارهای صادراتی اشغال کنند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی اضافه کرد: میزان صادرات ایران در ماه گذشته به ترکیه بسیار کاهش یافته است به طوری که با تعرفه های جدید، توان رقابت با شرکت های عربستانی و قطر را نداریم.
وی درباره پیگیری برای رفع مشکلات صدور محصولات پتروشیمی به ترکیه و هند گفت: از طریق دفاتر نمایندگی و وکلای خود این موضوع را پیگیری می کنیم.
شریفی نیک نفس یادآورشد: البته این کشورها برای رفع قوانین ضد دامپینگ، رویه های طولانی دارند؛ آنها گروه هایی را برای مذاکره با ما تعیین می کنند و سپس فرایندی باید طی شود تا این مشکل رفع شود.
وی به فراوانی و پراکندگی صادرکنندگان محصولات پتروشیمی کشور اشاره کرد و افزود: اکنون در صنعت پتروشیمی حدود 55 مجتمع پتروشیمی داریم که در حدود 12 هلدینگ متمرکز شده اند و نیاز دارند که ساماندهی شوند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه اکنون صادرکننده های متعدد در بازار شامل مجتمع های پتروشیمی، هلدینگ ها و دلالان و واسطه ها فعالیت دارند، اضافه کرد: واسطه ها و دلالان، مستقیم به مجتمع های پتروشیمی مراجعه می کنند و با اقدامات خود، سبب ایجاد رقابت منفی و تخریبی در بازارهای جهانی شده اند.
وی درباره چگونگی اجرای طرح یکپارچه سازی صادرات محصولات پتروشیمیی و ایجاد برند واحد، افزود: طرح یکپارچگی صادرات این واحدها دنبال شده و تاکنون جلساتی نیز با مدیران هلدینگ ها برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: همچنین کارگروهی با حضور ذینفعان تولید و صدور محصولات پتروشیمی تشکیل شده که قرار شده است در یک ماه، نظرات خود را جمع بندی کرده و به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارایه دهند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است