خانه علمی پژوهشی تولید انبوه کیسه زباله ضد گربه توسط مخترع شیرازی

تولید انبوه کیسه زباله ضد گربه توسط مخترع شیرازی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کیسه پلاستیکی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا:مهدی شبانکاره شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از این اختراع خود را حمایت از محیط زیست و بهبود شرایط بهداشت محیط عنوان کرد و گفت: با الهام گیری از فناوری نانوسلامت و بهره برداری از مواد طبیعی موفق به طراحی و تولید انبوه این محصول شدیم.
این مخترع تحت حمایت بنیاد نخبگان استان فارس افزود: از آنجا که کاهش شیوع بیماری ها از مبدا از جمله مسائل مهم و ضروری در نظام بهداشتی است و ترکیب پسماندهای امروزی بر مشکلات آن افزوده است از این رو تولید کیسه زباله آنتی باکتریال و ضدگربه را در دستور کار قرار دادیم و موفق به تولید انبوه آن شدیم.

کیسه پلاستیکی
شبانکاره اظهار کرد: این کیسه زباله از مواد پلیمری 100 درصد بهداشتی تشکیل شده است که به منظور جلوگیری از فعالیت میکروب ها و باکتری ها، از خاصیت آنتی باکتریال نیز برخوردار است که این خاصیت به واسطه مواد گیاهی ضد میکروب پایدار ایجاد شده است.
وی گفت: کیسه زباله های تولیدی ما در زمانی کمتر از یکسال به چرخه طبیعت باز می گردد و این در حالی است که سایر محصولات موجود در بازار نیازمند گذشت 400 سال برای تجزیه در طبیعت هستند.
این مخترع شیرازی گفت: از دیگر خصوصیات این اختراع می توان به خاصیت ضدگربه، موش و حشرات اشاره کرد.
وی توضیح داد: با بهره گیری از رایحه دورکننده حیوانات موذی و حشرات در تولید این کیسه های زباله، مانع از هجوم آنها به کیسه های زباله شده ایم که بدون شک، حفظ بهداشت و پاکیزگی محیط را در پی دارد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان «نانو بسپار فکور» گفت: خواص ضدبو، ضد چکه، مقاومت بالا و تحمل وزن بیش از 15 کیلوگرم از دیگر خصوصیات بارز این کیسه زباله بهداشتی و دوستدار محیط زیست است که با عنوان «دکتر آلمن» به بازار عرضه خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این کیسه زباله، موفق به طراحی و تولید دیگر محصولات مصرفی پلاستیکی از جمله کیسه فریزر، نایلون و نایلکس، سفره، دستکش، زیپ کیپ و ظروف یکبار مصرف با خواص منحصر به فرد آنتی باکتریال و دوستدار محیط زیست شده ایم.
این مخترع شیرازی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان تاکنون 30 اختراع را به ثبت رسانده که بسیاری از این اختراعات در جشنواره های متعددی از جمله جشنواره اختراعات فاینکس، جشنواره علم تا عمل و جشنواره اختراعات خلیج فارس بنیاد ملی نخبگان، برگزیده شده است.
همچنین وی با استفاده از تسهیلات تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و همچنین تسهیلات ایده محوری پارک علم و فناوری فارس موفق به تولید انبوه تعدادی از اختراعات خود و دریافت تاییدیه دانش بنیان برای شرکت «نانو بسپار فکور» شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است